در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

روش‌های جایگزین ذبح دام در عید قربان/ذبح دام عید قربان در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود

سیدبابایی گفت: با گسترش ویروس کرونا، روش‌های جایگزینی برای ذبح دام در روز عید قربان در نظر گرفته شده است.

سید علی سید بابایی مدیرکل دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات روش‌های جایگزین ذبح دام در عید قربان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال مکاتباتی با ستاد کرونا استان داشتیم که در نهایت پروتکل‌هایی آماده و روش‌های جایگزین اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد کرونا استفاده از ظرفیت‌های خدمات الکترونیک را در اولویت کار خود قرار داده است، افزود: با گسترش کرونا بر بحث جلوگیری از عرضه دام در حاشیه اتوبان و جاده‌ها و همچنین ذبح غیربهداشتی دام تاکید شده است که با هماهنگی شهرداری تهران انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید


سیدبابایی ادامه داد: بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته با کشتارگاه صنف دام استان از یک تا ۲ روز قبل و روز عید قربان سفارشات گرفته می‌شود که با این وجود حضور افراد در کشتارگاه تاکید نمی‌کنیم.

به گفته وی، با برگزاری جلسات متعدد با اتحادیه انجمن صنف بسته بندی پروتئینی قرار است لاشه و شقه با برچسب عید قربان در مراکز خرید عرضه شود.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران با اشاره به جزئیات استفاده از خدمات اپلیکشن در روز عید قربان بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اتحادیه گوشت گوسفندی و گوشت گاوی و تمامی قصابی‌ها سفارشات افراد را از روز قبل گرفته و تمامی کشتارگاه‌ها با هماهنگی‌های قصابی‌ها در کشتارگاه انجام و حمل بهداشتی را انجام‌می دهند.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه روش‌های جایگزین عرضه مستقیم دام از شهروندان تقاضا داریم که کشتار در مراکز بهزیستی و کمیته امداد انجام ندهند تا مخاطرات به حداقل برسد.

انتهای پیام

برچسب ها: عید قربان ، ذبح دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار