عرضه و ذبح دام در سطح شهر قم ممنوع شد

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت:ذبح دام عید قربان، تنها در دو کشتارگاه قم انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی ،مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری قم از مصوبه جلسه ستاد بحران استان قم مبنی بر برپا نشدن جایگاه های عرضه و ذبح دام در سطح شهر و ذبح دام تنها در دو کشتارگاه قم خبر داد.

 او با اشاره به تصمیم قبلی مبنی بر برپایی ۱۰ جایگاه عرضه و چهار جایگاه ذبح دام به جز کشتارگاه شهر قم در عید قربان گفت: این تصمیم بر اساس نیاز شهر و با مصوبه ستاد بحران استان قم صورت گرفته بود.

او افزود: در جلسه روز چهارشنبه مصوب شده که کشتارگاه صنعتی قم و کشتارگاه پرتو از ۶ صبح تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد در این زمینه خدمات ارائه دهند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه پارسال نزدیک ۶۰۰ ذبح در چهار ایستگاه شهرداری و سه هزار ذبح در کشتارگاه انجام شده بود ادامه داد: تصمیم قبلی بر این مبنا بود که تجمع صورت نگیرد، اما نامه‌ای از سازمان دامپزشکی کشور آمده بود که استقرار جایگاه‌های ذبح و عرضه دام در سطح شهر را منتفی کرد.

او با ابراز نگرانی از تجمع مردم در کشتارگاه قم با توجه به دور بودن مسافت کشتارگاه پرتو گفت: باید در  عید قربان مراقب باشیم که مردم در نبود جایگاه‌های عرضه به صورت غیر مجاز عرضه و ذبح دام را در خانه‌ها و محلات شهر انجام ندهند.

میرهادی اظهار کرد: شهرداری قم بنر‌هایی برای اطلاع‌رسانی به مردم تهیه کرده که در جایگاه‌های اطلاع‌رسانی شده قبلی نصب خواهد شد. در این بنر‌ها از مردم می‌خواهیم که به کشتارگاه شهر برای خرید و ذبح دام مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار