مرگ ده‌ها سالمند آمریکایی به دلیل استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین

در پی استفاده غیرمجاز از داروی هیدروکسی کلروکین در یک مرکز نگهداری از سالمندان در پنسیلوانیای آمریکا، ده‌ها سالمند جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه انگلیسی دیلی میل در گزارشی نوشت: یکی از مراکز نگهداری از سالمندان در پنسیلوانیای آمریکا که ۷۳ نفر از ساکنان و یکی از کارکنانش بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، به علت دادن بدون مجوز دولتی داروی هیدروکسی کلروکین به ۲۰۰ بیمار محکوم شد.

مرکز توانبخشی و سلامتی برایتون در بیور تنها مکان در پنسیلوانیا بود که ویروس کرونا در آن به طور گسترده شیوع پیدا کرد. این مکان در ماه مه نیز به نقض آشکار توصیه‌های ایمنی برای کنترل بیماری متهم شد.

براساس گزارشی که این هفته منتشر شد، اداره بهداشت پنسیلوانیا اعلام کرد این مرکز در ماه آوریل با گرفتن رضایت نامه از افراد داروی هیدروکسی کلروکین را به عنوان داروی پیشگیری از ابتلا به کرونا به ۲۰۵ نفر از ۴۳۵ نفر از ساکنان خود داده است.

تولیدکنندگان هیدروکسی کلروکین ادعا کرده‌اند این دارو می‌تواند یا باید برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ استفاده شود، ولی سازمان غذا و داروی آمریکا این ادعا را تایید نکرده است.

این روز‌ها بحث درباره اینکه آیا از هیدروکسی کلروکین که از قدیم برای درمان مالاریا و برخی التهابات از آن استفاده می‌شده است، می‌توان برای درمان احتمالی کرونا هم استفاده کرد، شدت داشته است. ماه گذشته پس از آنکه چندین مطالعه تاثیر مثبت این دارو برای درمان کرونا را زیر سوال برد، سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز اضطراری استفاده از آن را باطل کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، همواره استفاده از این دارو را توصیه می‌کند و می‌گوید خودش از آن استفاده کرده است. این هفته توئیتر فیلمی را که وی به اشتراک گذاشته بود و در آن یک پزشک استفاده از این دارو را توصیه می‌کرد، از این شبکه اجتماعی حذف کرد و آن را اطلاع رسانی نادرست پزشکی خواند.

در گزارش مربوط به مرکز توانبخشی برایتون آمده است که این موسسه پیش از تجویز هیدروکسی کلروکین برای ساکنان خود از اداره بهداشت پنسیلوانیا مجوز لازم را دریافت نکرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار