مراسم دعای پرفیض عرفه در حرم مطهر شاهچراغ و بقاع متبرکه فارس برگزار می‌شود

امروز پنجشنبه نهم مرداد ماه همزمان با نهم ذی‌الحجه و روز عرفه، مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و ۴۵ بقعه متبرکه فارس برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: قرائت دعای عرفه امروز پنجشنبه از ساعت ۱۷ و ۳۰ با مداحی حاج مهدی سلحشور و حجت الاسلام سید محمد انجوی در حرم مطهر آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام سلامی افزود: زائران به منظور رعایت مسائل بهداشتی با خود کتب ادعیه، جانماز، چادر نماز و ماسک همراه داشته باشند.

او ادامه داد: قرائت قرآن و ادعیه از دیگر برنامه‌های روز عرفه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) اظهار کرد: روز عرفه از ایام مهم اسلام است و حق تعالی بندگانش را به عبادت در این روز فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آن‌ها گسترده و شیطان در این روز تحقیر و رانده شده و خشمناک است.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس هم اظهار کرد: امسال به دلیل بیماری کرونا، دعای روز عرفه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در ۴۵ بقعه متبرکه استان فارس برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی با بیان اینکه دعای عرفه در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه (ع) از ساعت ۱۸ با نوای عباس زحمتکشان در فضا‌های غیرمسقف و در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین (ع) با نوای کاظم محمدی برگزار خواهد شد، ادامه داد: در مابقی بقاع متبرکه این مراسم در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

نهم ذیحجه، روز عَرَفه از روز‌های مهم برای مسلمانان جهان به ویژه شیعیان است. از آنجا که امام حسین (ع) امام سوم شیعیان پس از مراسم حج، حرکت خود را بسوی کربلا آغاز کردند، این روز برای شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

زیارت امام سوم شیعیان در این روز بسیار توصیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار