مشاور پوتین و معاون وزیر خارجه روسیه با بشار اسد دیدار کردند

رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه میزبان الکساندر لاورنتیف، سرگئی ورشینین و هیئت همراه آنان بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز چهارشنبه میزبان الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه و هیئت همراه آنان بود.

لاورنتیف در این دیدار، پیام تبریک رئیس جمهور روسیه را به مناسبت موفقیت دولت سوریه در برگزاری انتخابات اخیر مجلس نمایندگان این کشور به بشار اسد و مردم سوریه منتقل و تاکید کرد برگزاری موفق انتخابات پارلمانی، بیانگر حمایت مردم سوریه از رویکرد دولت برای محقق ساختن ثبات و بهبود اوضاع معیشتی در این کشور است.

دو طرف در این دیدار درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به سوریه بحث و تبادل نظر و بر این نکته تاکید کردند که ادامه دادن برخی کشور‌ها به سیاست‌های خصمانه خود به ویژه در دو عرصه سیاسی و اقتصادی علیه ملت سوریه و دخالت مستمر آن‌ها در امور داخلی این کشور، عامل اصلی تداوم حضور گروه‌های تروریستی در برخی مناطق سوریه است و نتیجه این حضور، ایجاد بی ثباتی و خطر‌هایی است که جان و زندگی سوری‌ها و به طور ویژه اوضاع معیشتی آن‌ها را هدف قرار می‌دهد و در کل منطقه را دچار بی‌ثباتی می‌کند.

در این دیدار همچنین درباره زمینه سازی‌ها برای برگزاری نشست کمیته قانون اساسی ماه آینده در ژنو و ضرورت اقدام طرف‌های مختلف بین المللی در راستای فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام وظیفه این کمیته طبق اصول شکل گرفته بر اساس آن، یعنی ضرورت رهبری و اختیارات انحصاری دولت و مردم سوریه به دور از هرگونه اعمال فشار خارجی گفت‌وگو شد.

مقامات روسی و سوری در این دیدار بر عزم خود برای ادامه و افزایش همکاری‌های مشترک، پیگیری روند توسعه روابط دو جانبه، تلاش برای دستیابی به راه حل مشکلات ناشی از سیاست‌های برخی کشور‌های غربی علیه سوریه، کاستن از پیامد‌های تحریم‌های ظالمانه علیه مردم سوریه و کمک به آنان برای مقابله با نتایج این تحریم‌ها و همچنین مقابله با ویروس کرونا تاکید کردند.

در این دیدار، ژنرال علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی، دکتر ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه، لونه الشبل مدیر دفتر سیاسی و رسانه‌ای ریاست جمهوری سوریه و سفیر روسیه در دمشق حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
به امید پیروزی مقاومت
آخرین اخبار