خراسان جنوبی در معرض فرسایش بادی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در ردیف سه استان های کشور به لحاظ فرسایش بادی قرار دارد.

 اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در حوزه انسانی با وجود تعداد صنایع محدود آلودگی خاصی در استان وجود ندارد و کیفیت هوای استان در موقعیت مطلوبی قرار دارد.

او با اشاره به معضل گرد و غبار به عنوان مهمترین چالش استان در دهه آینده افزود: خراسان جنوبی در ردیف سه استان های کشور به لحاظ فرسایش بادی قرار دارد.

اکبری ادامه داد: برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی، از بین رفتن پوشش گیاهی و چرای بی رویه دام از عمده‌ترین دلایل بروز این مشکل زیست محیطی است.

مدیر کل سازمان محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت پسماند در استان تصریح کرد: علی رغم اقدامات خوبی که توسط شهرداری‌ها در این حوزه انجام شده است؛ در روستاها و شهر‌های اطراف استان وضعیت پسماند بویژه پلاستیک و... مناسب نیست.


بیشتر بخوانید


او یکی دیگر از مشکلات موجود در حوزه محیط زیست استان را کمبود اعتبار عنوان کرد و گفت: کار حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی علی رغم ۴۰۰ ردیف پستی مصوب با کمتر از ۱۰۰ نفر پرسنل اداری و محیط بان در حال انجام است که شدیدا با کمبود نیرو مواجه است.

اکبری بیان کرد: ۲۵درصد از تنوع زیستی کشور در استان خراسان جنوبی قرار دارد، اما شرایط سخت دسترسی به استان مانع از حضور محققان و پژوهشگران در استان شده و بانک اطلاعاتی دقیقی از داشته‌ها چه در حوزه گیاهی و چه در حوزه جانوری بصورت کامل وجود ندارد.

مدیرکل سازمان محیط زیست خراسان جنوبی یکی دیگر از چالش‌های مهم استان شکار‌های غیر مجاز در استان عنوان کرد و خواستار چاره اندیشی در این زمینه شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.