رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی:

سامانه نشان اعتباری رونمایی شد؛ صدور کارت اعتباری دیجیتال برای دارندگان سهام عدالت

سامانه نشان اعتباری به عنوان یکی از زیرپروژه های «سککوک»، همسو با پیاده سازی اهداف اقتصاد هوشمند رونمایی شد.

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز نشست خبری در خصوص سامانه نشان اعتباری بانک ملی ایران برگزار شد. محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی با معرفی این سامانه در جمع اصحاب خبرنگاران اظهار کرد: برای حمایت از واحد‌های تولیدی، سال۹۸  و اوایل سال ۹۹ تسهیلاتی حدود ۹۷ هزار میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران ارائه شده است.
 
به گفته مدیرعامل بانک ملی رقم تسهیلات بنگاه‌های کوچک و متوسط حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال بود که تاکنون بیشترین اشتغال توسط این بنگاه‌ها تامین شده است.
 
او ادامه داد: از ۲۳ میلیون وام کرونایی که به مشاغل آسیب دیده تعلق گرفته، بیش از ۶ میلیون آن تحت پوشش بانک ملی بوده است و همچنین وامی برای شغل‌های بیشتر آسیب دیده با سقف ۱۱۳ هزار میلیارد و با سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.
 
این مقام مسئول گفت: تسهیلات قرض الحسنه و وام ازدواج در سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ حدود ۲۱۰ هزار میلیارد بود. همچنین از زمانی که فروش اموال مازاد بانک‌ها مورد توجه قرار گرفت، بانک ملی حدود ۱۰۸ هزار میلیارد ریال از شرکت‌ها و اموال مازاد خود را به فروش برساند.
 
او با تکمیل صحبت‌های خود گفت: سهام شرکت گروه توسعه ملی را وارد بورس کردیم، اما رقم بالای آن مانع فروش این شرکت شد.

حسین زاده تصریح کرد: در حوزه IT تحولات گسترده‌ای طی یک یا ۲ سال گذشته توسط بانک ملی انجام شد، در حالی که پیام رسان‌های خارجی نمی‌توانستند خدمات بانکی و مالی ارائه دهند پیام رسانی داخلی را طراحی کردیم.

مدیر عامل بانک ملی ادامه داد: با استارتاپ‌ها و دانش بنیان‌های نخبه همکاری کردیم و در حال حاضر هم از جوانان نخبه استقبال ویژه می کنیم.

البته در شعب فیزیکی حدود ۱۳۴ یا ۱۳۵ خدمات ارائه می شود که در طرح اعتباری نشان این عدد به ۱۰۰ خدمات می‌رسد.

عرضه کارت اعتباری دیجیتالی

این مقام مسئول با معرفی کارت‌های اعتباری دیجیتال گفت: با ۴ هزار فروشگاه قرارداد بسته ایم و افرادی که سهام عدالت دارند می توانند با وثیقه گذاشتن سهام خود، کارت اعتباری دیجیتال دریافت کنند. این افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها از کارت‌های دیجیتال۲ تا ۵ میلیونی استفاده کنند، البته در صورتی که خوش حساب باشند سقف این کارت افزایش پیدا میکند.

او بیان کرد: کارت‌های اعتباری و هدیه دیجیتال جهت رونق تولید داخلی ارائه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار