دامپزشکی گیلان از مردم خواست دام‌های نذری عید قربان را در کشتارگاه‌ها ذبح کنند

دامپزشکی گیلان از شهروندان خواست برای پیشگیری از ویروس کرونا و بیماری‌های شایع میان انسان و حیوان دام‌های نذری عید قربان را در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سهراب عاقبتی، مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به وجود بیماری کرونا وضرورت حفظ سلامت شهروندان گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان دام و انسان، شهروندان باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی از کشتار غیر مجاز پرهیز و ذبح دام قربانی در کشتارگاه‌های صنعتی انجام شود.

او افزود: در روز عید سعید قربان ۸۹ دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر شرعی در قالب ۲۲ گروه ثابت و ۲۵ گروه سیار اداره کل دامپزشکی گیلان از ساعت ۷ تا ۱۳ در سراسر استان بر کشتار دام‌ها و نذورات نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: شهروندان از خرید و ذبح دام در حاشیه معابر و مکان‌های غیرمجاز پرهیز کنند.

عاقبتی تصریح کرد: امسال در کنار کشتارگاه صنعتی دام نمونه گیلان  در کیلومتر ۵ جاده سراوان – فومن، یک مرکز خرید دام پیش بینی شده است تا مردم بتوانند پس از خرید دام آن را در کشتارگاه با رعایت اصول بهداشتی و با رعایت نوبت ذبح کنند.

او همچنین از شهروندان خواست هنگام خرید و شستشوی گوشت از دستکش استفاده و گوشت را قبل از مصرف ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کننند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار