مدیرکل انتقال خون استان سمنان:

۱۷۳واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونایی جمع‌آوری شد

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر مراجعات به پایگاه‌های انتقال خون استان کاهش‌یافت، گفت: ۱۷۳ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونایی جمع‌آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به چهل و ششمین سالروز تأسیس انتقال خون در ایران گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه ۱۲ هزار و ۶۴۵ نفر به پایگاه‌های انتقال خون در استان سمنان مراجعه کردند.

او بابیان اینکه از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۵۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، افزود: در این مدت شاهد افزایش ۱.۲ درصدی اهدای خون توسط بانوان در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با تأکید بر اینکه بانوان بیشترین مصرف‌کننده و کمترین اهداکننده خون در ایران هستند، تصریح کرد: ترویج باورهای غلط و فرهنگ نادرست در این راستا مانع از مشارکت بانوان برای اهدای خون در ایران می‌شود.

بغدادی بابیان اینکه در کشورهای پیشرفته میزان مشارکت بانوان در اهدای خون به ۴۰ درصد می‌رسد، تأکید کرد: میانگین خون‌گیری در چهار ماه ابتدای سال جاری از بانوان در استان سمنان ۵.۷ درصد است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد بوده است.

او  با اشاره به شیوع پیک دوم کرونا در کشور بیان کرد: در روزهای اخیر مراجعات به پایگاه‌های انتقال خون استان کاهش‌یافته و از آحاد مردم خواستاریم در این راستا مشارکت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان در ادامه با اشاره به شیوه پلاسما درمانی در راستای مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: تاکنون ۱۷۳ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونایی در استان سمنان جمع‌آوری‌شده است و از سه هفته گذشته مصرف پلاسما در مراکز درمانی استان آغاز شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان بابیان اینکه در این مدت ۱۶۰ واحد پلاسما مصرف‌شده است، اظهار داشت: طبق گزارش‌های دریافتی از مراکز درمانی خوشبختانه تزریق پلاسمای خونی بهبودیافتگان به بهبودی بیماران کرونایی اثربخش بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.