نظارت بر ضوابط تردد ماشین‌های حامل سوخت در شهر‌ها

مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه گفت : باید در خصوص ضوابط تردد ماشین‌های حامل سوخت در شهر‌ها و نیز رعایت اصول فنی در پارکینگ‌ها خودرو‌های حامل مشتقات نفتی، نظارت و مراقبت جدی‌تری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه گفت : دیروز ظهر یکی از پارکینگ‌های خودرو‌های سنگین که محموله بار اشتعالزا و مواد نفتی داشتند، دچار حریق شد.

او گفت : بلافاصله در کوتاه‌ترین زمان ممکن آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی در محل مستقر شدند، آتش به خاطر مشتعل بودن مواد اشتعالزا آنگونه سنگین بود که صاحبان ماشین‌ها راضی به خروج اموال خود نمی‌شدند، اما با یک برنامه سخت و سنگین آتش نشانان به دل آتش زدند و آن را مهار کردند.

مدیر کل بحران استانداری کرمانشاه حضور و کمک فوری تیم پالایشگاه، خطوط لوله و سپاه نبی اکرم (ص) را قابل ستایش و قدردانی دانست و افزود: آتش‌سوزی پارکینگ ماشین‌های مستقر در دولت‌آباد می‌توانست به یک بحران با خسارت‌های بسیار بیشتر تبدیل شود.

او به آسیب جدی به هشت دستگاه و مصدوم شدن جزئی پنج نفر در این حادثه اشاره و ادامه داد: حضور و اقدام به موقع و مدیریت دقیق این اطفای حریق، قابل تقدیر است.

بالایی افزود: دستگاه‌های متوالی ضوابطی که درباره تردد ماشین‌های حامل سوخت در شهر‌ها دارند باید مرور و آسیب‌شناسی کنند و در خصوص عدم صدور مجوز تردد کامیون‌های سنگین که بار مواد نفتی در محدوده و حریم شهر دارند باید بررسی‌هایی صورت گیرد.

او گفت: کامیون‌ها در این پارکینگ با این بار اشتعالزا، آن‌قدر نزدیک به هم پارک شده بودند که ارائه بعضی از خدمات به سختی بود باید ضوابط و مقررات این پارکینگ‌ها با پارکینگ‌های عادی متفاوت باشد.

این مسئول گفت: باید در خصوص ضوابط تردد ماشین‌های حامل سوخت در شهر‌ها و نیز رعایت اصول فنی در پارکینگ‌ها نظارت و مراقبت جدی‌تری داشته و در صورت هرگونه تخلف احتمالی از ضوابط، قاصر و یا عاملین را به محاکم قضایی معرفی کنند.

بالایی گفت: خلاصه این حادثه با کمترین آسیب گذشت امیدواریم دستگاه‌های متوالی کمک کنند تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار