گزارش انتقادی دموکرات‌ها از پمپئو

دموکرات‌های مجلس سنا قصد دارند پیش از جلسه استماع وزیر خارجه آمریکا، گزارشی انتقادی از عملکرد او ارائه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو، دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا در نظر دارند پیش از جلسه استماع مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور، درباره بودجه پیشنهادی ترامپ برای این وزارتخانه، گزارشی انتقادی از عملکرد این وزیر منتشر کنند.

کارکنان دموکرات کمیته روابط خارجی سنا عنوان گزارش خود را «دیپلماسی در بحران، تجزیه وزارت خارجه به دست دولت ترامپ» گذاشته و گفته‌اند در این گزارش که بیش از ۴۰ صفحه خواهد بود نظرسنجی‌ها، مقالات و داده‌هایی مربوط به دیپلماسی آمریکا پیش از ریاست جمهوریِ دونالد ترامپ آورده شده است.

هدف از نگارش این گزارش نیز نشان دادن این واقعیت است که ویروس کرونا ضعف و ناکارآمدی وزارت خارجه آمریکا را نمایان کرده است.

به نوشته این وبگاه، گزارش دموکرات‌ها می‌تواند اینگونه تعبیر شود که پمپئو در جلسه استماعش که دو روز دیگر یعنی پنج‌شنبه این هفته برگزار خواهد شد، با سوالاتی سخت مواجه می‌شود.

موضوعِ مورد بحث در این جلسه استماع بودجه درخواستی وزارت خارجه آمریکا از دولت دونالد ترامپ برای سال آتی است و گفته می‌شود پمپئو ماه‌ها این جلسه را به تعویق انداخته است.

این مقاومت پمپئو در برقراری جلسه نیز اینگونه برداشت می‌شود که او به خوبی توانسته نقش خود را در اخراج «استیو لینیک»، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا، لاپوشانی کند.

پیش از این در ماه اردیبهشت سال جاری اخباری مبنی بر آنکه یک مقام کاخ سفید گفته است دونالد ترامپ، استیو لینیک را به پیشنهاد مایک پمپئو اخراج کرده است، منتشر شد.

در این اخبار دلیل این اخراج آغاز تحقیقاتی درباره پمپئو از سوی استیو لینیک عنوان شده بود.

اما پس از آن لینیک افشا کرد که اخراجش به دلیل تحقیقات درباره اعلام وضعیت اضطراری در قبال ایران و فروش تسلیحات به عربستان سعودی بوده است.

البته پیش‌بینی می‎شود پمپئو در این جلسه با سوالاتی در زمینه سیاست‌ها آمریکا در مواجهه با چین، و نقشش در امور اوکراین که به استیضاح ترامپ منجر شد نیز روبه‌رو شود.

گزارش انتقادی دموکرات‌های سنا امروز و با حضور دیپلمات‌های سابق وزارت امور کهنه‌سربازان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار