کره جنوبی قربانی مواد سمی ساخت انگلیس شده است

تحقیقات جدید از آمار بالای ۱۴ هزار نفریِ مرگ و میر در کره جنوبی بر اثر استنشاق مواد ضدعفونی کننده ساخت انگلیس خبر می‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، بیش از ۱۴ هزار نفر در کره جنوبی بر اثر استنشاق ماده‌ای ضدعفونی کننده در دستگاه رطوبت‌ساز (بخور) که ساخت کشور انگلیس بوده جان خود را از دست داده اند.

به نوشته این وبگاه، آمار عنوان شده در این تحقیق ۱۰ برابر بودن آنچه که پیشتر تصور می‌شده را نمایان کرده است.

اولین باری که مشخص شد فردی به دلیل استنشاق این ماده جان خود را از دست داده به سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) و زمانی بر می‌گردد که چندین نفر با علائمی شبیه آسم فوت شدند. در میان فوتی‌ها ۴ خانم باردار نیز حضور داشتند که این مسئله بر اهمیت شروع این تحقیق افزود.

مقامات محلی در همان زمان به این نتیجه رسیدند که «پلی‌هگزامتیلن گوانیدین» یا به عبارتی ماده‌ای ضدباکتری در دستگاه‌های رطوبت‌ساز و تنفس آن به چنین فاجعه‌ای انجامیده است.

این ماده از شعبه شرکتی انگلیسی به نام «رکیت بنکیزر» خریداری شده و در ابتدا تنها یک هزار و ۵۵۳ نفر مورد فوتی برای آن ثبت شد.

اما در تحقیقات جدید آماری بسیار بالاتر و چیزی بیشتر از ده برابر شمارِ ابتداییِ اعلام شده، مطرح شده است.

این تحقیق که به دستور «کمیسیون ویژه کره جنوبی در زمینه بررسی فاجعه اجتماعی» بر روی بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ فرد بین ۱۹ تا ۶۹ سال انجام گرفته است بیانگر این است که بین ۱۳ تا ۱۶ هزار مرگ و میر ناشی از این ماده رخ داده است.

نایب رئیس این کمیسیون گفته است: «در کل ما تعداد فوتی‌ها را به طور میانگین ۱۴ هزار تا تخمین زده‌ایم. اما تحقیق بیشتر با حضور عوامل دولتی الزامی است.»

پیشتر مدیر اجرایی این شعبه شرکت انگلیسی به جرم دست داشتن در‌ این مسئله به ۷ سال زندان محکوم شده بود.

البته در همان سال ۲۰۱۱ این محصول از بازار جمع‌آوری شده است، اما نام چند شرکت دیگر نیز در این پرونده مطرح است.

همچنین این تحقیق نشان داده است در بازه زمانی تقریبا بیست سال (۱۹۹۴-۲۰۱۱) حدود ۶.۳ میلیون نفر از این محصول استفاده کرده و ۶۷۰ هزار نفر از آنان از مشکلی جسمی مرتبط با این محصول رنج می‌برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
چرا پول ایرانو نمیدن؟
آخرین اخبار