شرکت حدود ۱۶ هزار قزوینی در جشنواره رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: ۱۵ هزار ۹۰۰ نفر از شهروندان استان در جشنواره رضوی با موضوع کتابخوانی شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به ۱۵ هزار ۹۰۰ نفر از شهروندان استان در جشنواره رضوی با موضوع کتابخوانی،گفت: جشنواره فرصت مطلوبی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

وی با اشاره به محدودیت‌های مالی در حوزه تامین کاغذ و منابع چاپ کتاب در استان گفت: علیرغم محدودیت‌های مالی اقدامات خوبی در زمینه تعمیر و تجهیز فضای کتابخانه‌ها انجام شده است که البته باز جای کار دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: برخی از مناطق استان با جمعیت زیادی، فاقد فضای کتابخانه هستند، که از جمله آن می‌توان به شهرک دانش، چوبیندر و مشعلدار اشاره کرد.

محمد بیگی همچنین افزود:کتابخانه سیار یکی از طرح‌هایی است که اداره کل کتابخانه‌ها در رایزنی با سپاه صاحب الامر استان زمینه اجرای را فراهم کرده است.

وی درباره تاسیس کتابخانه مرکزی در قزوین هم گفت: بسیاری از استان‌ها دارای این فضا هستند.

هدایت اله جمالی پور با اشاره به روند کند افتتاح کتابخانه مرکزی شهر قزوین گفت: شهرداری از نظر جایگاه متولی اصلی اقدامات عمرانی در شهر است و موضوع افتتاح کتابخانه مرکزی شهر قزوین یکی از این مسائل است.

وی افزود: هزینه کردن در ایجاد یک فضای فرهنگی مثل کتابخانه صرفا به معنی هزینه اضافی نیست، بلکه یک سرمایه گذاری است که آثار آن در آینده بیشتر نمود خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.