با شیوع جهانی کرونا؛

شوک اقتصادی برگزیت در انگلیس دو برابر می‌شود

ضربه اقتصادی شیوع جهانی ویروس کرونا برای انگلیس با وجود خروج این کشور از اتحادیه اروپا دو برابر خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، نتایج تحقیقی که به تازگی در مدرسه اقتصاد لندن انجام شده بیانگر آن است که شوک اقتصادی که با شیوع جهانی کرونا کشور‌های دنیا را در برمی‌گیرد با وجود برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) برای لندن دو برابر خواهد بود.

این تحقیق همچنین بیان می‌کند حتی بخش‌هایی که از شیوع کرونا ضربه‌ای ندیده‌اند نیز دچار همین میزان شوک اقتصادی خواهند شد.

بر اساس این تحقیق برگزیت برای انگلیس به خودی خود ضربه‌ای اقتصادی خواهد داشت که با شیوع جهانی ویروس کرونا این شوک اقتصادی دو برابر خواهد شد.

تحلیلی که از این تحقیق در روزنامه گاردین به چاپ رسیده است شامل اطلاعاتی از سوی اعضای کنفدراسیون صنعتی انگلیس است.

به طور مثال در این تحلیل یکی از نویسندگان آن و استاد مدرسه اقتصاد لندن بیان می‌کند: «بخش‌هایی که تحت تاثیر برگزیت ضربه اقتصادی متحمل می‌شوند به طور کامل متفاوت از بخش‌هایی خواهند بود که به دلیل شیوع جهانی کرونا شوک اقتصادی را تجربه خواهند کرد.»

بنابر نتایج این تحقیق «تاثیری یکسان» از نظر اقتصادی بر روی بخش‌های ضربه دیده از کرونا و برگزیت در پاییز سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

در این تحقیق بخش‌هایی که ارتباط و تماس بیشتری با عوامل انسانی دارند؛ مانند بیمارستان، آژانس‌های مسافرت هواپیمایی، رستوران، هتل‌ها و بخش فرهنگ و هنر، بیشترین ضربه اقتصادی کرونا را متحمل می‌شوند.

همچنین در این مطالعه برای دیگر بخش‌هایی که کمترین شوک اقتصادی ناشی از کرونا را خواهند دید از صنعت‌های علمی، حسابداری و خدمات چاپ و انتشارات نام برده و دلیل آن نیز امکان دورکاری افراد عنوان شده است.

اما گفته می‌شود بر این بخش‌ها نیز از سوی برگزیت شوک اقتصادی وارد خواهد آمد و اساس این گفته نیز تحقیقی است که در سال ۲۰۱۷ انجام شده و شوک اقتصادی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را مشخص می‌کند.

بر اساس این تحقیق برگزیت خود در آهسته کردن رونق اقتصادی انگلیس نقشی بارز ایفا می‌کند که در بخش‌های تکنولوژی، علمی، فرهنگی و ... تاثیر خواهد داشت و اکنون با شوک وارد آمده از کرونا این مسئله برای این بخش‌ها نیز سخت‌تر خواهد بود.

بر اساس داده‌های اعضای کنفدراسیون صنعتی انگلیس درباره آینده تجاری انگلیس و آنچه که به عنوان «بالاترین سطح توسعه عمومی» شناخته می‌شود این تحقیق چشم‌انداز سه ماه آینده را پیش‌بینی کرده و این نتایج را ارائه داده است.

بر اساس آمار سایت ورلدمیترز، تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۳۸ نفر در سطح جهان به کرونا مبتلا هستند که در این میان انگلیس با آمار ۳۰۰ هزار نفر مبتلا در جایگاه دهم میان کشور‌های دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار