بسته اخبار حوادث امروز ۷ مرداد ماه ۹۹؛

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در اردبیل/ افزایش ۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در اردبیل

مهمترین حوادث استان اردبیل در روز سه شنبه ۷ مرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز سه شنبه ۷ مرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف بیش از یک تن مخدر در مبارزه پلیس با سوداگران مرگ در استان اردبیل خبر داد.

سردار هوشنگ حسینی گفت: در ۴ ماهه نخست امسال، در عملیات‌های مختلف پلیسی یک تن و ۵۳ کیلو و ۹۸ گرم انواع مواد مخدر در استان اربیل کشف؛ که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۷ درصدی را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک با ۶۵۶ کیلو و ۷۶۲ گرم است؛ افزود: طی این مدت ۲ هزار و ۷۲۰ قاچاقچی، سوداگر مرگ و معتاد دستگیر و جمع آوری شده اند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار دستگیرشدگان ۲ هزار و ۸۴۸ نفر است؛ کاهش ۴ درصدی دارد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل به انهدام ۱۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر، توقیف ۱۰۸ دستگاه خودروی مورد استفاده قاچاقچیان و سوداگران مرگ و نیز تشکیل ۲ هزار و ۴۲۵ پرونده قضائی طی این مدت اشاره کرد.

حسینی با تأکید براینکه مبارزه هدفمند با موادمخدر و ریشه کنی بلای خانمانسوز اعتیاد مستلزم احساس مسئولیت جمعی، مشارکت اجتماعی و اقدام مؤثر و هدفمند در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی است، تصریح کرد: پایین آمدن سن اعتیاد، تهدیدی جدی برای سلامت جامعه و فروپاشی کانون گرم خانواده بوده و بستر را برای بروز جرایم و آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

او با اشاره به اجرای هدفمند و اثربخش طرح‌های مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ با محوریت پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز، برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان و عناصر اصلی قاچاق مواد افیونی، گفت: کارشناسان انتظامی با جدیت برنامه‌های آگاه سازی و آموزشی در حوزه پیشگیری و مقابله با اعتیاد را پیگیری می‌کنند؛ تا بیش از پیش در مسیر مصون سازی جامعه از آسیب‌ها و تهدیدات مواد مخدر اقدام شود.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با قدردانی از مشارکت و همدلی مردم با پلیس در اجرای موفق طرح‌های انتظامی، گفت: تلفن ۱۱۰ و ۱۳۰ پلیس به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در رابطه با فعالیت‌های مجرمانه قاچاقچیان مواد مخدر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.