سلیمانی: به توصیه رهبری، تولید ملی تجهیزات اسکواش را آغاز کرده‌ایم

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در حمایت از تولیدات ملی، ساخت راکت پدل را آغاز کرده‌ایم.

مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با وضعیت این روز‌های ورزش اسکواش اظهار داشت: برنامه ۴ ساله‌ای را برای فدراسیون اسکواش برنامه ریزی کرده ایم. با انتخاب مسئولان خبره در حال اجرای این برنامه هستیم. وضعیت ورزش اسکواش خوب است و روز به روز مردم با این ورزش بیشتر از گذشته آشنا می‌شوند.

او ادامه داد: در هفته گذشته مجموعه ورزشی اسکواش در شهر بیرجند با حضور مسعود سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) افتتاح شد. در پی افتتاح این مجموعه، فدراسیون جهانی اسکواش با ارسال نامه‌ای از اقدامات فدراسیون ایران قدردانی کرد.

هدف اصلی ما قهرمانی در مسابقات جهانی است

رئیس فدراسیون اسکواش درباره برنامه‌های این فدراسیون بیان کرد: ما هیچ وقت از عملکردمان راضی نیستیم و باید برای رسیدن به اهدافمان تلاش کنیم. هدف اصلی ما کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی است. میزبانی در رقابت‌های جهانی اسکواش هم از برنامه‌های اصلی فدراسیون است.

او افزود: در سال‌های گذشته اسکواش کشورمان در رده هشتم آسیا قرار داشت. با برنامه ریزی‌های فدراسیون و تلاش ملی پوشان توانستیم به رده سوم برترین تیم‌های آسیا برسیم.

سلیمانی در رابطه با توسعه "کورت‌های اسکواش" در کشور گفت: سرمایه ۹ میلیارد تومانی برای توسعه کورت‌های اسکواش جذب شده است. به زودی ۹ کورت اسکواش در مجموعه ورزشی انقلاب بازسازی و عملیات ساخت ۶ کورت جدید هم  آغاز خواهد شد.

رئیس فدراسیون اسکواش درباره تولیدات داخلی این فدراسیون اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی، با تحقیقات فدراسیون اسکواش و کمک دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، اولین راکت پدل ایرانی ساخته شد.

او افزود: قیمت راکت‌های خارجی حدود ۷ میلیون تومان بوده، اما راکت داخلی حدودا ۹۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. در تلاش هستیم تا کیفیت این راکت داخلی را افزایش دهیم و آن را به تولید انبوه برسانیم.

سلیمانی: به توصیه رهبری، تولید ملی راکت پدل را شروع کردیم

سلیمانی درباره برنامه‌های استعدادیابی فدراسیون اسکواش گفت: از آن جایی که تمامی فعالیت‌های فدراسیون برون سپاری شده اند، همه استان‌ها در امر اداره فدراسیون اسکواش دخیل هستند. به کارگیری استان‌ها به ما کمک کرده است تا فعالیت‌های هیئت استان‌ها در زمینه استعدادیابی بیشتر شود و جوانان با استعدادی به این ورزش معرفی شوند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار