معاون وزیر بهداشت:

عزاداری‌ها تحت تدابیر بهداشتی برگزار شود

رئیسی گفت: مراسم های عزاداری باید تحت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت در جلسه کمیته علمی کشوری مشورتی بیماری کووید -۱۹ که امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: ما با پدیده‌ای به نام کووید ۱۹ رو به رو هستیم که علی رغم صدها پژوهش، دارو و درمان قطعی ندارد و اگر بخواهیم روی ادعا‌های واکسن حساب کنیم حداقل یکسال طول می‌کشد تا به دست ما برسد.

او ادامه داد: ما باید راه‌های ورود ویروس را بشناسیم که مهمترین راه انتقال از طریق چشم و دهان و بینی است و باید توجه داشت که بیماران مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای عوارض شدیدتری خواهند داشت و اگر بخواهیم خودمان را ایمن کنیم راه ساده این است که در تجمع حضور پیدا کنیم و باید دانست که حضور حفاظت نشده در یک جمع شانس انتقال را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. 


بیشتر بخوانید


معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: پروتکل بهداشتی عصای جادویی نیست و اگر پروتکل رعایت نشود می‌تواند خطرناک باشد. 

رئیسی درباره برگزاری مراسم در روز عید قربان و ذبح دام تصریح کرد: فردا جلسه‌ای در خصوص برگزاری مراسم‌ها برگزار می‌شود و این موضوع نهایی خواهد شد و در مورد روز عرفه، عید قربان، غدیر و محرم و صفر پروتکل‌هایی آماده می‌شود. چندین نظر برای برگزاری وجود دارد و قطعاً اگر مراسمی برگزار شود به شکل قبل نخواهد بود.

او با اشاره به اینکه مراسم های عزاداری باید تحت پروتکل های بهداشتی برگزار شود، گفت: مدت زمان حضور در فضای سربسته نباید بیشتر از ۲ ساعت باشد و باید از ۲۵ درصد تراکم فضای سربسته استفاده کرد.

ممنوعیت توزیع غذا و شربت در موکب ها و تکایا

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: در بحث نذورات اعلام کردیم که نذورات به سمت کمک‌های مومنانه برود و به صورت ارائه مواد خام یا خشک باشد. موکب‌ها از توزیع مواد غذایی مثل شربت پرهیز کنند و پیشنهاد می‌شود ماسک نذری توزیع شود.

او با اشاره به اینکه فرمول پیشگیری از کرونا ساده است، تصریح کرد: ابتدا نباید در جمع قرار بگیریم. هرچه جمع متراکم تر باشد، شانس انتقال ویروس بالاتر است. اگر همه افراد ماسک داشته باشند و یک فرد مبتلا وارد شود، ماسک نداشته باشد، شانس انتقال سایر افراد بالای ۳۰ تا ۴۰ درصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
واجب كه نيست . بجاش كنكور را برگزار كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
اون واجب نیست کنکور واجبه!
آخرین اخبار