تخریب ۶۷ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی خراسان جنوبی

از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی خراسان جنوبی تخریب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: همچنین در این مدت ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز نیز شناسایی شد.

او افزود: در این مدت ۵۷۹ فقره ماموریت توسط اکیپ‌های گشت نظارتی بر اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

 قوسی گفت: در حوزه حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی با شکل‌گیری گشت‌های نظارتی مقداری شرایط نظارت بر تغیر کاربری و حفظ اراضی بهتر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: انجام ۲۹۱ مورد نظارت بر طرح‌های واگذار شده، بررسی ۲۹ پرونده در هیات نظارت ماده ۳۳ و انجام ۲۸۹ مورد نظارت بر مجوز‌های تغییر کاربری از دیگر اقدامات امسال در این خصوص بوده است.


بیشتر بخوانید


او در خصوص دستورالعمل تعیین تکلیف ساخت و ساز غیرمجاز در روستای شمس‌آباد بیرجند افزود: در این منطقه در ۲ قطعه زمین ۲ هکتاری و ۲۳ هکتاری در گذشته نسبت به احداث مرغداری توسط ۲ مالک اقدام شده بود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: مجوز فعالیت مرغداری در حریم روستا داده نشده که بنیاد مسکن برای الحاق این اراضی به طرح هادی وارد عمل شده بود.

او اظهار کرد: در اراضی ۲۲ هکتاری ۵۰ قطعه زمین تعیین شده که تاکنون ۲۳ نفر به صورت غیرمجاز نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده‌اند که با دستور قضایی این اراضی تعیین تکلیف خواهد شد.

قوسی گفت: اگر قرار باشد اراضی به طرح هادی واگذار شود باید این ساخت و ساز‌ها ابتدا تعیین تکلیف شود که در این زمینه تاکید بر اخذ مجوز و پرداخت هزینه‌ها شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زمانی می‌تواند پاسخ استعلام برای ساخت و ساز را بدهد که این افراد با مراجعه به جهاد کشاورزی هزینه‌ها را پرداخت کنند.

قوسی با بیان اینکه شرکت‌های خدمات‌رسان آب و برق خدمات لازم را در این منطقه ارائه کرده‌اند گفت: برخی قطعه‌ها فقط دیوارچینی شده و بقیه نسبت به ساخت و ساز کارگاه، منزل ویلایی و سایر موارد اقدام شده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار