سخنگوی کرملین: پوتین هیچ‌گاه به دنبال پیوستن به گروه هفت نبوده است

دیمیتری پسکوف اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه هیچ‌گاه به دنبال پیوستن این کشور به گروه هفت نبوده است و به دنبال آن نیز نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، امروز در واکنش به سخنان اخیر وزیر خارجه آلمان گفت ولادیمیر پوتین هیچ‌گاه به دنبال پیوستن روسیه به گروه هفت نبوده است.

پسکوف در این خصوص گفت «ولادیمیر پوتین هرگز به دنبال ابتکار عمل، واسطه و یا هر اقدام دیگری با هدف از سرگیری مشارکت روسیه در گروه هفت نبوده است.» او در ادامه اضافه کرد «روسیه به دنبال پیوستن به گروه هفت نیست، ما بار‌ها این را گفته‌ایم که کاملا از کارایی قالب کنونی گروه هفت راضی هستیم و معتقدیم با در نظر گرفتن مراکز جهانی توسعه اقتصادی (این قالب) با واقعیت‌های اقتصادی مدرن سازگاری بهتری دارد.»

او در ادامه این باور خود را نیز بیان کرد که گروه هفت می‌تواند درباره مسائل اقتصادی بحث کند، اما شاید به سختی بتواند رهبری جهانی در این زمینه را بر عهده بگیرد.

کرملین این بیانیه را پس از آن صادر کرد که هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، به تازگی گفته بود روسیه تا زمانی که بحران اوکراین حل نشود نمی‌تواند به گروه هفت بپیوندد.

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که میزبان آتی نشست گروه هفت است گفته بود قصد دارد سران کشور‌های روسیه، هند، استرالیا و کره جنوبی را برای اصلاح ساختار قدیمی این گروه دعوت کند. ترامپ گفته بود فکر نمی‌کند گروه هفت نماینده دقیقی از اتفاقاتی باشد که در جهان در حال وقوع است.

نشست آتی گروه هفت قرار بود در ماه نوامبر برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا تا ماه سپتامبر به تعویق افتاد.

روسیه در سال ۲۰۱۴ به دلیل اختلاف نظر با سران گروه هفت که در آن زمان گروه هشت بود بر سر مسئله اوکراین از این گروه خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار