پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان/

پرونده بازپس‌گیری موزه هنرهای معاصر اهواز از پیمانکار به کجا رسید؟

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، درباره روند رسیدگی به پرونده موزه هنر‌های معاصر اهواز و بازگرداندن آن به هنرمندان توضیح داد.

ناصر آریایی‌نیا معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان، درباره آخرین وضعیت پرونده بازگرداندن موزه هنر‌های معاصر اهواز به هنرمندان خوزستانی، به خبرنگار  حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هنوز اتفاق خاصی برای  پرونده بازپس‌گیری موزه هنرهای معاصر اهواز از دست پیمانکار غیرمتعهد به وزارت ارشاد نیفتاده است. متاسفانه با شیوع کرونا رسیدگی به این موضوع با اخلال مواجه شد.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه ما از ابتدا چند بار به آن شخص تذکر داده و در نهایت چند بار هم به دادگاه شکایت کردیم، ادامه داد: هم دستگاه قضا و هم وزرات ارشاد وارد جریان موزه هنرهای معاصر اهواز شده اند. قطعاً پرونده بازگرداندن موزه هنر‌های معاصر اهواز به هنرمندان، در این چند سال پیشرفت‌ داشته؛ اما به هر حال رسیدگی به این کار یک پروسه زمان‌بر است. با این وجود امیدواریم در سال ۹۹ تکلیف این پرونده مشخص و طبق شکایت‌ ارشاد، فرد خاطی محکوم شود.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت فعلی موزه و گنجینه آن چگونه است، اظهار کرد: در حال حاضر موزه تعطیل است. آثار گنجینه هم هنگام تحویل به پیمانکار صورت جلسه شده اند. الان نمی توانم با قطعیت بگویم که چیزی از گنجینه کم شده است یا خیر؛ این قطعیت مستلزم این است که نماینده و یا بازرس ما به موزه برود و آثار گنجینه را با صورت جلسه اول مقایسه کند.

گفتنی است مشکل موزه هنرهای معاصر اهواز از قراردادی ۷ ساله نشأت می‌گیرد که در دوران مدیر کل قبلی ارشاد استان خوزستان با یک پیمانکار منعقد شد. این قرارداد بند‌هایی دارد که هر دو طرف موظف به انجام آن‌ هستند؛ اما متأسفانه پس از مدتی، پیمانکار به تعهدات خود عمل نکرد و کاربری آن مجموعه (موزه هنر‌های معاصر اهواز) را تغییر داد. در حال حاضر این عدم وفاداری به تعهد محل دعوای ماست.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار