۱۵ هکتار از مراتع جغتای در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جغتای گفت: شب گذشته ۱۵ هکتار از مراتع واقع در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان در آتش سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی دستورانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جغتای گفت: در حریق گسترده دیشب ۱۵ هکتار از مراتع واقع در عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی در آتش سوخت.

او کانون این حریق گسترده را مراتع روستای "کهنه" بخش مرکزی جغتای اعلام کرد و افزود: خسارت اولیه این ضایعه ۶۱۱ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جغتای ادامه داد: آتش‌سوزی با تلاش چندین ساعته ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، بسیج مردمی، ستاد بحران و نیرو‌های سپاه پاسداران  جغتای مهار شد.

دستورانی بیان کرد: افزایش پوشش گیاهی متراکم ناشی از بارندگی‌های امسال و از طرفی گرمای هوا احتمال وقوع حریق در تاغزار‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی را افزایش داده است.

او تصریح کرد: در این شرایط پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی دارای پوشش گیاهی نیازمند مراقبت بیشتر از سوی شهروندان است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جغتای تاکید کرد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی فعال است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده حریق یا هرگونه تخلف در عرصه‌های منابع طبیعی، مراتب را برای پیگیری فوری ماموران به این سامانه اطلاع دهند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.