تغییر قوانین ضدجاسوسی انگلیس پس از گذشت بیش از سه قرن

با بالاگرفتن تنش میان روسیه و انگلیس، بوریس جانسون قصد دارد قوانین مربوط به جاسوسی و خیانت در کشورش را تغییر دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، با بالا گرفتن تنش میان انگلیس و روسیه در چند هفته اخیر و اتهاماتی که لندن درباره جاسوسی و مداخله در انتخابات گذشته کشورش به روسیه زد، اکنون «بویس جانسون» نخست وزیر انگلیس اعلام کرده قصد ایجاد تغییراتی در قوانین ضدجاسوسی این کشور را دارد.

این تغییرات آخرین بار در سال ۱۶۹۵ در این قوانین ایجاد شده و اکنون جانسون پس از گذشت بیش از سه قرن ایجاد دوباره تغییرات در آن را اعلام کرده است.

او در بیانیه خود در این باره مدعی شده قصد او از ایجاد این تغییرات مقابله با چین و روسیه و مداخله آنان در انتخابات کشورش است.

با اعمال این تغییرات نسخه‌ای جدید از «قوانین خیانت» و «قوانین ضدجاسوسی» در این کشور تدوین خواهد شد و به گزارش برخی منابع جانسون در نظر دارد تا چند ماه آینده این قوانین را در قانون اساسی کشورش نیر منتشر کند.

چند هفته گذشته اخباری مبنی بر آنکه روسیه با سرقت اسنادی از روابط تجاری لندن- واشنگتن و انتشار آن سعی در فشار و مداخله در انتخابات سراسری انگلیس در سال گذشته داشته است، منتشر شد که واکنش‌های بسیاری به همراه داشت.

گفته می‌شود از این اسناد جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون (مخالفان) انگلیس، برای پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۷) این کشور استفاده کرده است. تنش میان این دو کشور در چند هفته اخیر واکنش و تقابل بسیاری به همراه داشته است.

به طور مثال، سخنگوی کاخ کرملین ادعا‌های مطرح شده از سوی انگلیس در خصوص مداخله روسیه در انتخابات این کشور را به طور قاطع رد کرد. دیمیتری پسکوف همچنین اعلام کرد، روسیه به طور قطع ادعا‌های مربوط به تلاش‌های ادعایی برای دخالت در انتخابات هر کشور از جمله انگلیس را رد می‌کند و هشدار می‌دهد که این اتهامات پیامد‌های منفی در روابط دو جانبه بین مسکو و لندن به وجود خواهد آورد.

همچنین پس از آن رهبر حزب برگزیت انگلیس در پیامی توئیتری تاکید کرد از آنجا که کشورش هیچ شواهدی از مداخله روسیه در انتخابات سراسری پیشین و همه‌پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا بدست نیاورده، لازم است از مسکو عذر خواهی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار