بازیگران سرشناس هالیوود که دستمزدی ناچیز گرفتند

بازیگران سرشناس هالیوود هم از ابتدای فعالیت هنری خود، دستمزد‌های میلیونی برای بازی در فیلم‌ها نگرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، معمولاً دستمزد بازیگران هالیوودی در حد ارقام میلیون دلاری تخمین زده می‌شود، اما ستاره‌های هالیوود زمانی که خودشان به فیلمنامه علاقه دشته باشند و یا زمانی که می خواهند فرصت همکاری با یک کارگردان برجسته را تجربه کنند، قبول می کنند با مبالغ پایین در فیلم مورد نظر بازی کنند.

در اینجا با چند بازیگر آشنا خواهید شد که دستمزد آن‌ها برای نقش‌های مهم و ماندگاری که بازی کرده اند، شما را شگفت زده خواهد کرد.

جونا هیل - «گرگ وال استریت»

بازیگرانی که دستمزد ناچیزی برای نقش‌های خود گرفتند
زمانی که مارتین اسکورسیزی پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی «گرگ وال استریت» را به جونا هیل داده بود، او یک کمدین مشهور بود و از این حرفه درآمد میلیون دلاری داشت. برای بازی در این فیلم به هیل تنها ۶۰ هزار دلار پیشنهاد شد، اما او بدون مذاکره و در همان روز پیشنهاد بازی را پذیرفت. لئوناردو دی کاپریو هم برای این فیلم ۲۵ میلیون دلار دستمزد گرفت.

تام کروز – «مگنولیا»

بازیگرانی که دستمزد ناچیزی برای نقش‌های خود گرفتند
دستمزد ۱۰۰ هزار دلاری برای بازیگری که از فیلم‌های سینمایی مثل «ماموریت غیرممکن»، «مصاحبه با خون آشام» و «جری مگوایر» میلیون‌ها دلار دستمزد دریافت کرده است، مبلغ اندکی است. با این حال تام کروز به شدت جذب فیلمنامه «مگنولیا» محصول سال ۱۹۹۹ شده بود و به همین خاطر به مبلغ قرارداد توجهی نکرد و آن را پذیرفت. او برای این نقش جایزه گلدن گلوب گرفته است.

برد پیت – «تلما و لوئیز»

بازیگرانی که دستمزد ناچیزی برای نقش‌های خود گرفتند
فیلم سینمایی «تلما و لوئیز» محصول سال ۱۹۹۱ به کارگردانی ریدلی اسکات، در واقع نخستین گام مهم برد پیت در سینما بود تا به موفقیت برسد. به لطف این نقش برد پیت در هالیوود مورد توجه قرار گرفت. به همین خاطر او برای بازی در این فیلم به رقم ۶ هزار دلاری دستمزدش بسنده کرد؛ اما در سال‌های دیگر او به نوعی انتقامش را از هالیوود گرفت. او برای بازی در فیلم سینمایی «یازده یار اوشن» ۳۰ میلیون دلار درآمد داشت.

رایان گاسلینگ – «نیمه نیلوفر»

بازیگرانی که دستمزد ناچیزی برای نقش‌های خود گرفتند
بعد از موفقیت با فیلم سینمایی «دفترچه یادداشت» در سال ۲۰۰۴، رایان گاسلینگ به طور کاملا غیرمنتظره قبول کرد که در فیلم سینمایی «نیمه نیلوفر» بازی کند و دستمزدش هم هفته‌ای ۱ هزار دلار باشد. البته همه چیز به پایان این مبلغ ناچیز ختم نشد و او توانست برای این فیلم نامزد اسکار شود.

هیلاری سوانک – «پسر‌ها گریه نمی‌کنند»

بازیگرانی که دستمزد ناچیزی برای نقش‌های خود گرفتند
سازندگان فیلم سینمایی «پسر‌ها گریه نمی‌کنند» به هیلاری سوانک برای بازی در فیلمشان تنها ۳ هزار دلار پرداخت کردند. مبلغی ناچیز که حتی برای دریافت بیمه درمانی نیز کافی نیست؛ اما تلاش‌های سوانک بی نتیجه نماند و او توانست یک جایزه اسکار کسب کند. به این ترتیب رقم قرارداد فیلم بعدی او به ۳ میلیون دلار افزایش پیدا کرد.

داستین هافمن - «فارغ التحصیل»

بازیگرانی که دستمزد ناچیزی برای نقش‌های خود گرفتند
فیلم سینمایی «فارغ التحصیل» محصول سال ۱۹۷۶ یکی از سودآورترین فیلم‌های سینمایی محسوب می‌شوند. با این همه، هافمن نتوانست بخش زیادی از این موفقیت را حس کند؛ چرا که تنها ۱۷ هزار دلار برای این فیلم دریافت کرد. ولی این فیلم به دیده شدن او کمک کرد و سکوی پرتاب او شد. هافمن در فیلم سینمایی «پاپیون» ۱.۲۵ میلیون دلار دریافت کرد.

جنیفر لارنس – «زمستان استخوان سوز»

بازیگرانی که دستمزد ناچیزی برای نقش‌های خود گرفتند
جنیفر لارنس برای نقشش در فیلم سینمایی «زمستان استخوان سوز» در سال ۲۰۱۰ که به نوعی قدم آغازین او در این عرصه بود، ۳ هزار دلار دریافت کرد؛ اما بازی او در این فیلم مورد استقبال قرار گرفت و او نامزد اسکار شد. به مرور او در نقش‌های بیشتر با درآمد بهتری بازی کرد تا درنهایت برای فیلم «مسافران» ۲۰ میلیون دلار دستمزد گرفت.

جیم کری – «مرد بله گو»

بازیگرانی که دستمزد ناچیزی برای نقش‌های خود گرفتند
این ستاره هالیوودی برای بازی در فیلم سینمایی «مرد بله گو» هیچ دستمزدی را در ابتدا به صورت ثابت دریافت نکرد. در عوض او درخواست کرده بود که ۳۶ درصد از فروش کلی فیلم در گیشه به او برسد. این فیلم موفقیت خوبی داشت و به این ترتیب جیم کری ۳۵ میلیون دلار از این فیلم دریافتی داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۱۱:۴۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
خب طبیعیه که در ابتدای کارشون دستمزدشون زیاد نباشه
ضمنا همین مبلغ ناچیز اونها هم برای ما نجومیه
آخرین اخبار