رویترز: مذاکرات آمریکا و روسیه درباره امنیت فضایی در اتریش

 رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: این هفته مذاکراتی دوجانبه میان مسکو و واشنگتن در مورد امنیت فضایی برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز  در گزارشی نوشت: پس از آنکه واشنگتن، مسکو را به انجام آزمایش یک سلاح فضایی ضدماهواره‌ای در هفته گذشته متهم کرد، یک مسئول آمریکایی شامگاه جمعه اعلام کرد واشنگتن و مسکو این هفته مذاکراتی دوجانبه در مورد امنیت فضایی برگزار می‌کنند.

براساس این گزارش از سال ۲۰۱۳ تا کنون این نخستین مذاکرات رسمی دوجانبه در این خصوص به شمار می‌رود.

کریستوفر فورد، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین الملل و منع گسترش تسلیحات هسته ای در این رابطه اظهار کرد: واشنگتن امیدوار است استاندارد‌ها برای یک رفتار مسئولانه در فضا را ترویج کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت این مذاکرات دوشنبه در وین اتریش برگزار خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود با یادآوری این مطلب که فرماندهی فضایی آمریکا به تازگی اعلام کرده است شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد روسیه در تاریخ ۱۵ ژوئیه یک سلاح فضایی ضد ماهواره‌ای را آزمایش کرده است، به خبرنگاران گفت: آمریکا بر این باور است که روسیه و چین فضا را به یک «حوزه جنگی» تبدیل کرده اند.


بیشتر بخوانید


کریستوفر فورد اعلام نکرد چه کسی سرپرستی هیئت مذاکره کننده آمریکایی در وین را بر عهده خواهد داشت و همچنین آیا در این نشست، پیمان در نظر گرفته شده برای جایگزینی پیمان جدید استارت در مورد تسلیحات هسته‌ای مطرح خواهد شد یا نه.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار