ورود غیرقانونی مقامات آمریکایی به کنسولگری چین در هیوستون

با تخلیه کنسولگری چین در آمریکا، مقامات این کشور به همراه نیرو‌های امنیتی با شکستن در‌ها به صورت غیرقانونی وارد این مکان شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، با گذشت ساعاتی از خالی شدن کنسولگری چین در هیوستون آمریکا، عده‌ای که گفته می‌شود در میان آن‌ها مقامات آمریکایی هم حضور داشته‌اند، با شکستن در‌های این ساختمان به آن وارد شدند.

گفته می‌شود جمعه بعدازظهر به وقت آمریکا اندکی پس از اعلام تعطیلی کنسولگری چین در هیوستون عده‌ای به آن حمله کرده و در پشتی آن را شکستند و وارد آن شدند.

مهلت ۴۸ ساعته تخلیه این کمسولگری ساعت ۴ بعدازظهر جمعه به وقت محلی به اتمام رسید و با بیرون رفتن افراد داخل آن، عده‌ای به در پشتی آن هجوم برده و وارد آن شدند.

بنابر گزارش‌های مختلف، در میان این افراد مقامات آمریکا نیز حضور داشته‌اند. گفته می‌شود این مقامات ظرف کمتر از یک ساعت از تخلیه این کنسولگری وارد آن شدند.

روز چهارشنبه آمریکا از چین خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت ببندد.

این دستور پس از آن صادر شد که ادارات آتش نشانی هیوستون و اداره پلیس منطقه تأیید کردند که سه شنبه شب گزارش‌هایی مبنی بر آتش سوزی در کنسولگری چین در بلوار ۳۴۱۷ مونتروز دریافت کرده اند. پس از تماس‌های همسایگان، آتش نشانان جلوی ساختمان ایستادند، اما وارد مجتمع نشدند.

چین نیز در اقدامی متقابل دستور داد تا کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو بسته شود.

ورود غیرقانونی مقامات آمریکایی‌ به کنسولگری چین در هیوستون//////

 

ورود غیرقانونی مقامات آمریکایی‌ به کنسولگری چین در هیوستون//////

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار