خروج نیرو‌های اسپانیایی از پایگاه «بسمایه» در جنوب بغداد

پس از اینکه نیرو‌های آمریکایی ائتلاف بین‌المللی پایگاه نظامی «بسمایه» در جنوب بغداد را به نیرو‌های عراقی تحویل دادند، نیرو‌های اسپانیایی عضو ائتلاف نیز این پایگاه را ترک می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نیرو‌های اسپانیایی عضو ائتلاف بین‌المللی اعلام کردند که پایگاه بسمایه را در بغداد ترک می‌کنند و آن را به نیرو‌های امنیتی عراق تحویل می‌دهند.

ائتلاف بین‌المللی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که از پایگاه نظامی «بسمایه» در جنوب بغداد، پایتخت عراق خارج و این پایگاه را به نیرو‌های امنیتی عراق تحویل می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: این اقدام به دنبال موفقیت نیرو‌های امنیتی عراقی در مبارزه با داعش صورت گرفته است و ائتلاف سعی دارد اردوگاه‌های خود را در جایی دیگر از عراق متمرکز کند و برنامه‌ریزی برای این تحرکات نظامی از مدت‌ها پیش با هماهنگی دولت عراق صورت گرفته است.

ائتلاف بین المللی اعلام کرد که طی سال جاری افراد و تجهیزات خود را از پایگاه‌های عراق و با هماهنگی دولت بغداد خارج خواهد کرد؛ چرا که نیروهای عراق به شکل روز افزون عملیات‌ مستقلی را برای مبارزه با داعش و دفاع از کشورشان انجام می‌دهند از جمله عملیات‌ ابطال العراق است که در آن هزاران کیلومتر از خاک این کشور  پاکسازی شد.

به گفته این ائتلاف، نیرو‌های آمریکایی تاکنون هفت پایگاه نظامی خود در عراق را به نیرو‌های امنیتی این کشور تحویل داده‌‎اند.

خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، مطالبه مردم و مصوبه پارلمان عراق است که در توافق میان بغداد- واشنگتن قرار است بر اساس جدول زمانبندی صورت گیرد و تمامی نیرو‌های آمریکایی خاک این کشور را ترک کنند.

این درحالی است که برخی کارشناسان امنیتی عراق معتقدند آمریکا در حال بازچینش نیرو‌های خود در خاک عراق است و با حمایت تسلیحاتی از تروریست‌های داعش سعی دارد فضای کشور را ناامن جلوه و آن را بهانه‌ای برای ماندن در عراق قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار