دموکرات‌ها آماده «سناریوی کابوس‌بار» انتخابات نوامبر می‌شوند

دموکرات‌های آمریکا نگران هستند که دونالد ترامپ در صورت شکست در انتخابات ماه نوامبر، متعهد به پذیرش نتایج آن نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دموکرات‌های آمریکا خود را آماده بدترین سناریوی انتخابات نوامبر می‌کنند و آن چیزی نیست جز نپذیرفتن نتیجه انتخابات از سوی دونالد ترامپ.

دموکرات‌ها خود را آماده وضعی می‌کنند که خود آن را «سناریوی کابوس‌بار» و جو بایدن آن را «بزرگترین دغدغه» می‌نامند. دموکرات‌ها نگران هستند چشم انداز انتخابات آینده آمریکا با رد نتیجه انتخابات یا مداخله در آن از سوی ترامپ همراه شود.

ده‌ها مقام ارشد حزب دموکرات در مصاحبه‌های اخیر خود نتوانسته این نگرانی خود در خصوص انتخاباتی، که کمتر از ۱۰۰ روز به آن باقی مانده، کتمان کنند. مقامات ارشد حزب دموکرات تلویحا اعلام کردند خود را آماده سناریو‌های مختلف ترامپ از جمله زیر سوال بردن نتایج، بازشماری احتمالی آرا و نیز ارعاب رای دهندگان از سوی هواداران افراطی دونالد ترامپ می‌کنند.

حزب دموکرات بدین منظور در ۱۹ ایالت کلیدی آمریکا، ماموران حفاظت از رای دهندگان را استخدام کرده تا نسبت به دوره‌های قبل اقدامات بیشتری صورت دهند. مقامات دموکرات به رویترز اعلام کردند در روز انتخابات هزاران ناظر انتخاباتی و وکیل حقوقی در سراسر آمریکا به کار خواهد گرفت.

در حالی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا، احتمالا انتخابات سوم نوامبر به صورت پستی انجام خواهد شد، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها مشروعیت این روش را زیر سوال برده و ادعا‌های اثبات نشده‌ای در خصوص افزایش میزان تقلب از طریق رای گیری پستی مطرح کرده است.

جو بایدن معتقد است رئیس جمهور فعلی آمریکا تلاش می‌کند تا به نحوی غیر مستقیم از طریق زیر سوال بردن انتخابات پستی، نتایج آن را مورد سرقت قرار دهد. نامزد دموکرات‌ها همچنین گفت بعید نیست که ترامپ در صورت شکست در انتخابات، آرای رای گیری پستی را بی اعتبار بخواند.

هیلاری کلینتون اخیرا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی بار دیگر درباره تهدید ضمنی دونالد ترامپ به نپذیرفتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در صورت شکست در برابر جو بایدن، هشدار داد و از همه مقامات آمریکایی خواست خود را برای چنین سناریویی آماده کنند. ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ در اظهاراتی عنوان کرد اگر هیلاری کلینتون برنده انتخابات شود، خود را متعهد به احترام به نتایج انتخابات نمی‌داند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار