احتمال بی‌خانمان شدن ۲۸ میلیون شهروند آمریکایی

پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر گزارش داد با پایان اجرای طرح ممنوعیت بیرون راندن مستأجران از خانه‌های خود در دوران کرونا، ۲۸ میلیون نفر بی‌خانمان خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر گزارش داد با پایان اجرای طرحی از سوی دولت فدرال آمریکا مبنی بر ممنوعیت بیرون راندن مستأجران از خانه‌های خود در دوران کرونا، ۲۸ میلیون نفر در این کشور بی‌خانمان خواهند شد.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا دولت فدرال این کشور طرحی را تصویب کرد که براساس آن بیرون کردن مستأجران ممنوع اعلام شد؛ اما امروز اجرای این طرح متوقف شد و پیش‌بینی می‌شود با پایان آن به تعداد آمریکایی‌های بی‌خانمان افزوده شود.

گفته می‌شود اکنون اجرای این طرح در ۲۹ ایالت متوقف شده است و در آینده و طبق برنامه‌ریزی در بیشتر ایالت‌های این کشور نیز به پایان خواهند رسید.

دلیل پیش‌بینی این حجم از بی‌خانمان در آمریکا این است که «انجمن مالکان آپارتمانِ» این کشور در گزارش پیشین خود اعلام کرده است که به گفته حدود ۶۰ درصد از صاحب‌خانه‌ها، مستأجران آن‌ها توان پرداخت اجاره‌بهای خود را ندارند.

البته بر اساس این گزارش ۸۰ درصد از صاحب‌خانه‌ها برای همکاری با مستأجران خود برای رسیدن به یک راه‌حل در این زمینه تمایل نشان داده‌اند. به دلیل این تمایل، در گزارش این انجمن چندین راهکار نیز به صاحب‌خانه‌ها پیشنهاد شده است؛ به طور مثال، گفتگو با مستأجران خود، تهیه برنامه پرداخت اجاره و تنظیم آن به صورت کتبی، بررسی مهلت پرداخت اجاره، تعویق در پرداخت مالیات و بیمه و تماس با وام‌دهندگان برای کمک.

یک مدیر بازاریابی در این باره گفته است: «ما به صاحب‌خانه‌ها گوشزد کرده‌ایم که افراد نمی‌توانند یک شبه تمامی موارد ذکر شده و توافق شده را به شما تحویل و پرداخت کنند.»

استادی از دانشگاه حقوق «ویک فارست» آمریکا نیز می‌گوید: «اجاره بها تأثیرات مفیدی برای جامعه به همراه دارد. زمانی که اجاره پرداخت نشود، رهن هم داده نمی‌شود و این به معنی عدم پرداخت مالیات املاک، و دستمزد کارمندان است.»

در این میان نمایندگان دموکرات مجلس سنا نیز درخواستی برای طرح حمایتی با عنوان «کمک اجاره ملی» به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار را ارائه داده‌اند.

«کمالا هریس» سناتور کالیفرنیا نیز در نظر دارد تا یک طرح حمایتی برای مستأجران و صاحب‌خانه‌ها در این کشور ارائه کند. در همین حال جمهوری‌خواهان هیچ پیشرفت در ارائه طرحی در این راستا نداشته‌اند.

میزان بی‌خانمان‌ها پس از بحران رکود اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) ۱۰ میلیون نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار