بایدن ترامپ را به «سرقت انتخاباتی» متهم کرد

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا معتقد است در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات پیش رو، او آرای مردمی را بی‌اعتبار خواهد خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید دونالد ترامپ در تلاش است تا به نحوی نتایج انتخابات پیش رو را مورد سرقت قرار دهد.

جو بایدن روز جمعه نسبت به دزدی انتخاباتی از سوی رئیس جمهور این کشور هشدار داد. بایدن که در ادامه کارزار انتخاباتی خود در اتهام زنی نسبت به ترامپ بی پروا عمل می‌کند، معتقد است رئیس جمهور فعلی آمریکا تلاش می‌کند تا به نحوی غیر مستقیم از طریق زیر سوال بردن انتخابات پستی، نتایج آن را مورد سرقت قرار دهد. نامزد دموکرات‌ها همچنین گفت بعید نیست که ترامپ در صورت شکست در انتخابات، آرای رای گیری پستی را بی اعتبار بخواند.

اتهام زنی بایدن در حالی عنوان شد که ترامپ پیش از این بار‌ها نسبت به برگزاری انتخابات به صورت پستی مخالفت نشان داده است. پایبندی رئیس جمهور آمریکا به نتایج انتخابات پیش رو از جمله موضوعات مورد تردید این روز‌های جامعه سیاسی این کشور است. ترامپ در جریان انتخابات سال ۲۰۱۶ در اظهاراتی عنوان کرد اگر هیلاری کلینتون برنده انتخابات شود، خود را متعهد به احترام به نتایج انتخابات نمی‌داند. او حتی در پاسخ به این سوال که آیا به خواست مردم احترام می‌گذارد یا خیر، تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد: شما را در حالت تردید رها می‌کنم.

هیلاری کلینتون اخیرا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی بار دیگر درباره تهدید ضمنی دونالد ترامپ به نپذیرفتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر در صورت شکست در برابر جو بایدن، هشدار داد و از همه مقامات آمریکایی خواست خود را برای چنین سناریویی آماده کنند.  او در آن مصاحبه گفت: باید منتظر نتیجه انتخابات بمانیم. ما باید نگران باشیم و من فکر می‌کنم این چیزی است که نه تنها کارزار جو بایدن، بلکه همه مقامات دو جناح سیاسی آمریکا باید برای آن آمادگی داشته باشند. ما باید امنیت انتخابات خود را بالا ببریم. ما باید این امکان را برای مردم فراهم آوریم تا بتوانند از طریق «پُست» رأی دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار