رئیس سازمان زندان‌های کشور مطرح کرد؛

شرایط و تسهیلات ویژه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها

حاج محمدی گفت: در دوره تحول قضایی این فرصت برای زندانیان فراهم است تا در صورت اصلاح رفتار از شرایط و تسهیلات ویژه قضایی بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد مهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در بازدید از کانون اصلاح و تربیت بندرعباس گفت: در دوره تحول قضایی توجه ویژه‌ای به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها شده است و این فرصت برای زندانیان فراهم است که در صورت اصلاح رفتار از شرایط و تسهیلات ویژه قضایی بهره‌مند شوند.

حاج محمدی گفت: زندان آثار منفی بر زندگی خانواده‌های زندانیان دارد و تلاش می‌کنیم تا ضمن ایجاد شرایط لازم برای بازگشت سریعتر زندانیان به آغوش خانواده، حمایت‌های لازم را نیز از این خانواده‌ها توسعه دهیم.

او افزود: مردانگی یعنی اینکه انسان به هرچیزی راضی نشود و تصمیم بگیرد که با انتخاب و استفاده از راه صحیح، اشتباه خود را جبران کند.

حاج محمدی در جمع مددجویان کانون اصلاح و تربیت بندرعباس با بیان اینکه برخی اتفاقات بد می‌تواند، مقدمه‌ای برای آغاز اتفاقات خیلی خوب در زندگی انسان باشد، افزود: زمان به عقب بر نمی‌گردد، ولی راهی به نام همت و اراده وجود دارد که بتوان عقب ماندگی‌ها را به سرعت جبران کرد.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان زندان‌های کشور در بازدید سرزده از زندان بندرلنگه و در جمع زندانیان نیز گفت: در نظام‌ اسلامی توجه به کرامت انسانی و حقوق شهروندی زندانیان یک اصل است.

حاج محمدی با بیان اینکه اگر دستی در زندان گرفتیم، توجه و هدایت خداوند شامل حال ما می‌شود، افزود: فلسفه زندان در ایران علاوه بر اجرای مجازات حبس، باز اجتماعی نمودن و ایجاد زمینه‌های لازم برای بازگشت زندانی به زندگی سالم و جامعه است.

او خطاب به زندانیان گفت:زندان جای خوبی نیست، اما این فرصت را برای شما فراهم کرده است که با نزدیک شدن به خداوند متعال و تفکر در اعمال و رفتار گذشته، شخصیت خود را بازسازی و ایمان خود را تقویت کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.