مردم نگران آلودگی‌ها در محیط بیمارستان نباشند

رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد گفت: مردم از سالم بودن محیط بیمارستان‌ها اطمینان داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد رئیسی رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر (س) شهرکرد اظهار داشت: این اطمینان به مردم داده می‌شود که محیط بیمارستان‌های استان به مراتب از سطح شهر و حتی خانه‌های خود ما سالم‌تر است و مردم نگران آلودگی‌ها در محیط بیمارستان نباشند.

او افزود: تصور می‌شد کرونا با آمدن فصل گرما از بین می‌رود، اما متأسفانه اینگونه نشد و به یک بیماری مزمن و یک جنگ فرسایشی برای سنگربابان عرصه سلامت تبدیل شد.


بیشتر بخوانید


رئیسی با اشاره به اینکه پرستاران، پزشکان و دیگر پرسنلی که در قسمت پشتیبانی هستند در مبارزه با بیماری کرونا سربلند هستند اضافه کرد: پرسنل و کادر بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری علی رغم اینکه خسته هستند، اما خستگی را خسته کرده اند.

او ادامه داد: وقتی وارد بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری می‌شویم مشاهده می‌کنیم کادر بهداشت و درمان در لباس‌های حفاظتی که پوشیدن آن‌ها بسیار آزاردهنده است با افتخار وظیفه محوله به آن‌ها را انجام می‌دهند و به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیسی گفت: کادر بهداشت و درمان استان چهارمحال و بختیاری علی‌رغم تمام خستگی‌ها همچنان تا زمانی که کرونا را شکست بدهیم در کنار مردم هستند.

او افزود: بیمارستان هاجر، به عنوان یک مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی در حال فعالیت است، این مرکز با نزدیک به ۵۰۰ تخت بزرگ‌ترین بیمارستان استان است که خدمات متنوعی را به بیماران ارائه می‌دهد.

رئیسی با اشاره به اینکه خدمات تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان هاجر کماکان به قوت خود باقی است یادآور شد: بخش‌هایی که به بیماران مشکوک به کووید ۱۹ خدمت رسانی می‌کنند با بخش‌هایی که بیماران عادی را پذیرش می‌کنند کاملا مجزا هستند.

او با بیان اینکه علی رغم بضاعت محدود بیمارستان و تنگنا‌های موجود تلاش شده به بهترین نحو ممکن خدمت رسانی به مردم انجام شود گفت: بخش‌ها، راهروها، اتاق‌ها و... در بیمارستان هاجر (س) به بهترین نحو ممکن گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.

رئیسی اضافه کرد: ICU که به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است در اکثر روز‌ها مملو از بیمار است و اگرچه تعداد زیادی از بخش‌ها به این بیماران اختصاص داده شده است، اما همین بخش‌ها نیز در اکثر روز‌ها مملو از بیمار هستند و چه بسا با کمبود تخت نیز مواجه می‌شویم.

او با اشاره به اینکه با توجه به مزمن شدن بیماری و شرایط حاکم بر کادر بهداشت و درمان، نگران وضعیت حاکم هستیم، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم از کادر بهداشت و درمان حمایت کنند، اگر ما مدافع سلامت هستیم و وظیفه خود را انجام می‌دهیم، مردم نیز حامی مدافعان سلامت باشند.

رئیسی تاکید کرد: حمایت مردم از کادر بهداشت و درمان این است که از حضور در تجمعات، مراسم شادی و عزا دوری کنند، حتما از ماسک استفاده کرده و بهداشت را رعایت کنند تا به زودی بر این بیماری غلبه کنیم.

او در پایان گفت: آنچه این روز‌ها دیده شد این بود که برای بیماری کرونا پیر و جوان، زن و مرد، جنس و نژاد و... هیچ تفاوتی نمی‌کند، به عنوان یک پزشک باید تاکید کنم که به راستی باید از کرونا ترسید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.