در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سهم ۵۰۰ میلیاردی اتوبوسرانی از اوراق مشارکت/ ترفع: با این مبلغ نمی‌توان هزار دستگاه اتوبوس خرید

ترفع گفت: با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان نمی‌توان هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران تزریق کرد.

محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که با توجه به انتشار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت شاهد چه اتفاق مثبتی در توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران هستیم؟ گفت: از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، یک هزار میلیارد تومان آن سهم توسعه مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر آن سهم توسعه اتوبوسرانی است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: با برگزاری جلسه‌های متعدد بین دستگاهی با حضور شهردار تهران و معاونت‌های مالی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مذاکره‌های لازم برای انجام قرارداد‌های مالی اصولی انجام شده است تا دیگر شاهد مشکل‌های گذشته در حوزه انتشار اوراق مشارکت نباشیم.

ترفع با تأکید بر اینکه زمان انتشار این اوراق انتهای سال ۹۸ بود و این زمان تمدید شد، ادامه داد: خوشبختانه تمام موارد انجام شده است و تنها مانده مجوز بانک مرکزی که فروش اوراق انجام و منابع مالی آن آزاد شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا همچنان خرید هزار دستگاه اتوبوس در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد یا خیر؟ گفت: بله، از ابتدای کار خرید هزار دستگاه اتوبوس برای پایتخت پیش‌بینی شده بود که باید به این نکته توجه کرد با مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان نمی‌توان هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران تزریق کرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا از مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان درصدی سهم اورهال اتوبوس‌های پایتخت می‌شود یا خیر؟ گفت: تمام مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان سهم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی یا همان خرید اتوبوس است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار