رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست خبری:

در قبال قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی کوتاهی کرده ایم

نشست خبری ستاد انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، با حضور حجت الاسلام قمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری ستاد انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، صبح جمعه ۳ مرداد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این انتخابات که از ساعت ۹ صبح امروز آغاز شد، نخستین بار برای متمرکز شدن فعالیت‌های قرآنی در یک تشکل با حضور نمایندگان از سراسر کشور برگزار می‌شود.

در این انتخابات ۵۹۰ نفر نماینده موسسات قرآنی سراسر کشور رای دهنده هستند. ۶۶ نفر کاندیدای هیئت مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآنی قرآن و عترت و بازرسی این هیئت هستند. از این ۶۶ نفر ۱۵ نفر هیئت مدیره با سه عضو علی البدل انتخاب می‌شوند.

قرار بود این انتخابات با حضور همه نمایندگان در استان تهران برگزار شود، اما به دلیل شیوع کرونا انتخابات در استان‌ها برگزار شد.

در نشست این انتخابات نمایندگان وزارت ارشاد، مسئول برگزاری انتخابات و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند. نمایندگان استان‌ها که همزمان انتخابات را برگزار می‌کردند به صورت اینترنتی با نشست در ارتباط بودند.

ابتدای نشست حجت الاسلام و المسلمین قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید بپذیریم که در قبال قرآن کوتاهی کردیم. باید همت کنیم و این کمبود‌ها را جبران کنیم. خوش به حال تمامی فعالانی که در پناه قرآن برای قرآن کار می‌کنند. یقین دارم با این انتخابات ان شاء الله حرکت رو به جلویی برای ترویج فرهنگ قرآنی اتفاق خواهد افتاد. ما خادمان قرآن هستیم و باید خارج از فعالیت‌های دولت در این زمینه نقش حامی را داشته باشیم.

مهدی محمدی مشاور وزیر ارشاد و رئیس ستاد انتخابات اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در ادامه گفت: این انتخابات در مراکز استان‌ها هم برگزار می‌شود. در انتخابات مراکز استان ها، نماینده سازمان تبلیغات استان، نماینده وزارت ارشاد استان ها، حراست اداره کل و چند نماینده دیگر حضور دارند.

در ادامه نمایندگان ارشاد استان‌ها به ترتیب سوالات خود را مطرح کردند و مسئولان انتخابات در استان تهران به این پرسش‌ها پاسخ دادند.

سپس حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای توسعه قرآنی و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشست آمدند.

وزیر ارشاد در ابتدای صحبت هایش گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران اتفاقاتی است که درحوزه قرآنی افتاده است. شاید قبل انقلاب چند ترجمه از قرآن داشتیم، اما الان در حوزه تلاوت قاریان و حفظ بسیار پیشرفت کردیم. درحوزه مفاهیم قرآنی و پژوهش اتفاقات خوبی افتاده، اما در بخش موسسات مردمی حرکت‌های رو به جلو چشمگیر بوده است. اینکه بیش از ۳ هزار موسسه قرآنی داریم، واقعا ستودنی است.

وی افزود: برگزاری انتخابات پیشنهاد خوبی بود تا تشکل فراگیر قرآنی داشته باشیم که بتوانند ارتباط شفاف و موثر با هم داشته باشند. دکتر عاملی تلاش کردند و با جلسات متعدد در این باره، امروز شاهد نقطه عطفی هستیم. ان شاء الله با مسیری که اساسنامه پیدا کرده امسال شاهد یک حرکت موثر باشیم. وزارت ارشاد بیش از گذشته در خدمت قرآنی‌هاست. سازمان تبلیغات اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت ارشاد در تلاش برای توسعه فرهنگ قرآنی هستند.

در ادامه عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدوارم نتایج این انتخابات موثر باشد. خدمت به قرآن بار سنگینی به دوش ما می‌گذارد. ما وارث کتابی هستیم که راهنمای ماست. روزگاری بود که حافظ قرآن نداشتیم، اما الان در گروه سنی مختلف حافظ قرآن داریم. الان در صحنه‌های بین المللی همه به ما خیره شده اند و مقام‌های جهانی را کسب کردیم. استقرار جامعه اسلامی و تمدن اسلامی در گرو قرآن است. قرآن بهترین کلام است و همه باید برای توسعه آن تلاش کنیم.

در پایان انتخابات تشکل های قرآنی انجام شد؛ اعضای انتخابی به مدت سه سال در سمت خود فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار