سلطانی فر: یک ریال از منابع دولتی برای استقلال و پرسپولیس هزینه نشده است

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با مسائل مختلف توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علی جباری پیشکسوت باشگاه استقلال ظهر امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با مسعود سلطانی فر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر ورزش و جوانان با اشاره به روند خصوصی سازی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: طبق زمانبندی انجام شده روند خصوصی سازی طی می‌شود و عزم ما در دولت و وزارت ورزش و جوانان برای این امر جدی است.

سلطانی فر با بیان اینکه ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه یک سیاست اصولی و منطقی است، افزود: برخی اقداماتی که در حالت عادی بیش از یک سال زمان لازم داشت در مدت ۱۵ روز حل و فصل کردیم تا وقفه‌ای در این زمینه ایجاد نشود.


بیشتر بخوانید


وزیر ورزش و جوانان اختصاص اماکن ورزشی به ۲ باشگاه را از اقدامات مهم در خصوصی سازی دانست و گفت: ورزشگاه مرغوبکار تا حالا سند نداشت که با تلاش زیاد و پیگیری این مشکل رفع شد، کمپ مرحوم ناصر حجازی هم طبق قانون در اختیار اداره کل ورزش و جوانان تهران بود که با پیگیری جدی و با تایید هیئت دولت مجوز واگذاری این کمپ را برای استقلال گرفتیم. ورزشگاه درفشی فر هم مشکلاتی داشت که حل کردیم و به همراه ورزشگاه شهدای گمنام به پرسپولیس واگذار کردیم تا سرمایه ۲ باشگاه به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

سلطانی فر زمان واگذاری ۲ باشگاه را دو، تا سه ماه آینده عنوان کرد و یادآور شد: استقلال و پرسپولیس با واگذاری به مردم مشکلات فعلی را نخواهند داشت و تنها راه رشد و توسعه آن‌ها هم همین مسیر واگذاری به مردم، هواداران و پیشکسوتان از طریق بورس است.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به برخی نقطه نظرات علی جباری در خصوص توجه همسان به استقلال و پرسپولیس عنوان کرد: نگاه وزارت ورزش و جوانان به هر ۲ تیم یکسان بوده و اعتقاد جدی داریم هر زمان حال این ۲ تیم خوب بوده، حال فوتبال ما و مردم ما خوب بوده است. ما اگر مشکل پرسپولیس با باشگاه ترکیه‌ای را حل و فصل کردیم، برای حل مشکل استقلال هم ۴۸ ساعته به مالزی و مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا رفتیم تا این باشگاه از لیگ قهرمانان حذف نشود.

سلطانی‌فر ادامه داد: در ماجرای استراماچونی شخصا موضوع پرداخت مطالبات او را دنبال می‌کردم تا جایی که در روز جمعه و در حالیکه بانک‌های کشور تعطیل بودند از رئیس بانک مرکزی خواستم با تضمین خودم پول استراماچونی را به حسابش در ایتالیا پرداخت کند و حتی در پاسخ به درخواست ۱۱ بندی او و موضوع پرداختی ها، از آقای خلیل زاده خواستم تا هر جایی که لازم است همکاری کند.

وی با بیان اینکه در ۴ سال گذشته یک ریال از منابع دولتی برای استقلال و پرسپولیس هزینه نشده گفت: شرایطی فراهم آوردیم که هر ۲ باشگاه از محل درآمد‌های خود اداره شوند و بتوانند مشکلات خود را از طریق کارکرد اقتصادی حل کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اظهارات علی جباری در خصوص توجه به پیشکسوتان اظهار داشت: پیشکسوتان هویت ورزش ما هستند و ما آمادگی داریم در خصوص مسائل درمانی آن تعداد از پیشکسوتان که با مشکلات مالی مواجه هستند از طریق صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان اقدام کنیم. شما در باشگاه استقلال این افراد را شناسایی و به صندوق حمایت معرفی کنید تا مشکلات آن‌ها حل شود.

علی جباری نیز در ابتدای این دیدار به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و پس از سخنان وزیر گفت: خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس اقدام بزرگی است که انجام می‌دهید و ما پیشکسوتان با توجه اینکه خصوصی سازی را اتفاقی مهم در توسعه یک ریال از منابع دولتی برای استقلال و پرسپولیس باشگاه می‌دانیم آماده ایم هر کمکی لازم باشد در این زمینه انجام دهیم.

این پیشکسوت استقلال با بیان اینکه برخی اقدامات شما در خصوص استقلال اطلاع رسانی نشده و ما اطلاعی از آن‌ها نداشتیم عنوان کرد: حمایت‌هایی که تا امروز از استقلال انجام داده اید قابل تقدیر است و انتطار داریم این حمایت‌ها بیش از پیش ادامه یابد.

جباری با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در مدیریت فعلی استقلال یادآور شد: این انتصاب شما توانسته آرامش را به استقلال برگرداند و از شما خواهش می‌کنیم به حمایت هایتان از سعادتمند ادامه دهید.

وی از نگاه مثبت وزیر ورزش و جوانان به پیشکسوتان تشکر کرد و گفت: این همت شما برای رفع مشکلات پیشکسوتان، باعث رفع دغدغه‌های آنهاست و ما تلاش می‌کنیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

جباری، پیشکسوت باشگاه استقلال این دیدار را باعث رفع سوتفاهمات دانست و اظهار داشت: این نشست صمیمی و سعه صدر شما در شنیدن صحبت‌های ما و توضیحاتی که دادید باعث شد در جریان اقدامات شما برای استقلال و پرسپولیس قرار بگیریم و در زمینه‌هایی که می‌توانیم به شما کمک کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
آقای سلطانی فر بعد از تعطیلی وزارتخانه ، در مزرعه اشان بیل می زنند و در آمد حاصله را برای سرخابیها هزینه می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
شما گفتیدو ما هم باور کردیم
آخرین اخبار