در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

داستان موسیقی خط اصلی برنامه «باکاروان شعر و موسیقی»

یلدا احتشامی گفت:در برنامه «باکاروان شعر و موسیقی» دنبال آن هستیم که ایده ساخت هر تصنیف یا آواز را به گوش شنوندگان برسانیم.

یلدا احتشامی نویسنده و تهیه‌کننده درباره برنامه رادیویی «با کاروان شعر و موسیقی» در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این برنامه به بعد موسیقیایی قطعات و آثاری می‌پردازد که در گذشته یا در حال حاضر بر اساس اتفاق و یا ایده‌ای شعر آن سروده و یا آهنگ آن ساخته شده است. در حقیقت در این برنامه به دنبال آن هستیم که ایده ساخت هر تصنیف یا آواز را به گوش شنوندگان برسانیم و اطلاعات کاملی از آن قطعه را به مخاطب ارائه بدهیم.

وی ادامه داد: در هر برنامه سعی شده به یک قطعه به صورت اختصاصی بپردازیم، اگر اثر با صدای چند خواننده اجرا شده است، سعی می‌کنیم اجرا‌ها را در طی برنامه پخش کنیم.

وی عنوان کرد: مدت زمان برنامه ۱۰ دقیقه است، از دلایل کوتاه بودن زمان برنامه این است که شنونده بیشتری آن را دنبال کند، و با گوش دل و جان بشنود و بتواند برای آن زمان بگذارد. سعی می‌کنیم اگر شاعر قطعات، خواننده‌ها و آهنگساز‌ها در قید حیات باشند با آن‌ها ارتباط تلفنی کوتاهی برقرار کنیم و یا صدای آن‌ها را زمانی که شعر را دکلمه کرده‌اند و یا خاطره‌ای از ساخت اثر دارند در برنامه پخش کنیم.

نویسنده و تهیه کننده این برنامه درباره مراحل تحقیق و پژوهش این برنامه نیز عنوان کرد: من در یک خانواده دوستدار موسیقی به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام. فریدون احتشامی پدر من از اساتید موسیقی است. به همین دلیل ما آرشیو کاملی از قطعات را در منزل داریم. پژوهش برنامه بیشتر از تهیه آن زحمت دارد، اما برای من زیاد وقت گیر نیست چراکه چندین سال است در این حوزه کار می‌کنم، قطعات را می‌شناسم و می‌توانم از یکدیگر متمایز کنم.

برنامه‌ای که در کوتاه مدت مخاطب خود را یافته است

احتشامی در پایان درباره استقبال مخاطبان از برنامه توضیح داد: برنامه با کاروان شعر و موسیقی مدت زیادی نیست که روی آنتن رفته است و شاید نتوان درباره بازخورد‌ها صحبت کرد، اما در این مدت نیز عده‌ای از مخاطبان درخواست کرده‌اند از قطعه مورد علاقه‌شان برای آن‌ها بگوییم و عده دیگر از محتوای برنامه تشکر کرده و گفته‌اند به اطلاعاتشان افزوده شده است.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه‌کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور شنبه تا پنجشنبه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج‌ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رادیو ، موسقی ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم حسینی
۱۷:۲۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ممنون از اطلاع رسانیتون گوش کنیم ببینیم چیه
Iran (Islamic Republic of)
لیلا محتشم
۲۱:۲۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
ابن برنامه عالیه من چندوقت پیش قطعه سلام شاهی رو گوش کردم ازشون داشتن توضیح میدادن چطوری استاد بیژن ترقی شعر وطنم وطنم رو برای این قطعه سرودن و بعد سالار عقیلی خونده واقعا لذت بردم از شنیدنش ، تو‌ماشین بودم نمیدونستم چیه الان خبرش رو دیدم همون برنامه است خانم واعظ پور گوینده اش بود خیلی خوب بود سر ظهر انرژی مثبت بود