به مناسبت هفته ازدواج؛

جلسات مشاوره پیش از ازدواج در مراکز بهزیستی رایگان شد

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور از رایگان شدن جلسات مشاوره پیش از ازدواج در مراکز بهزیستی خبر داد.

بهروز وحیدنیا مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره جزئیات ارائه خدمات مشاوره رایگان به زوجین به مناسبت هفته ازدواج، اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور طبق روال هر ساله در هفته ازدواج، جلسات مشاوره پیش از ازدواج را برای زوجینی که در آستانه ازدواج هستند در مراکز خدمات مشاوره و روانشناسی دولتی‌اش رایگان می‌کند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: بهزیستی، زوج‌های نیازمندی که در پرداخت هزینه جلسات مشاوره پیش از ازدواج مشکل دارند را پشتیبانی می‌کند تا بتوانند در مراکز خدمات مشاوره و روانشناسی غیردولتی این سازمان نیز به صورت رایگان از خدمات مشاوره پیش از ازدواج بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی، مددجویان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی را برای دریافت خدمات مشاوره‌ای در تمام ایام سال حمایت می‌کند، گفت: این خدمات به این افراد یا به صورت رایگان است و یا از این گروه‌ها مبلغ کمتری دریافت می‌شود تا بتوانند از خدمات مشاوره‌ای مراکز بهزیستی استفاده کنند.

وحیدنیا با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که بهتر است در این هفته ازدواج به آن پرداخته شود آن است که بند ج ماده ۱۰۲ قانون ششم توسعه اجرا شود، افزود: این بند مربوط به آن است که ارائه خدمات مشاوره‌ای به نوجوانان و جوانانی (افرادی که ۵ سال از زندگی مشترکشان گذشته) که تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی هستند قرار گیرند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سال گذشته، سازمان بهزیستی بسته آموزشی و مشاوره را طراحی کرد و به تایید شورای عالی بیمه سلامت هم رسید تا تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرد، اما برای بیمه پایه نیازمند آن است که منابع لازم از طریق دولت تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه اگر خدمات مشاوره و روانشناسی تحت پوشش بیمه پایه قرار گیرد، دسترسی خانواده‌ها به این خدمات افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه در نظر گرفته شده و اگر دسترسی به این خدمات برای تمام خانواده‌ها تسهیل شود ،شاهد کاهش مشکلات در زندگی زوجین و افزایش کیفیت زندگی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

جلوگیری از گسست خانواده با یادگیری و تمرین زندگی مشترک

ماجرای پیشنهاد بی شرمانه یک مشاور به دختر جوان چیست؟

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
مشاوره های طلاقتون رو باید بیشتر کنید فعلا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
مشکلات ازدواج حل شد
آخرین اخبار