آسوشیتدپرس: آمریکا کودکان پناهجو را در هتل حبس و سپس اخراج می‌کند

یک نشریه آمریکایی طی گزارشی فاش کرده که اداره مهاجرت آمریکا طی اقدامی غیرقانونی کودکان پناهجو را در هتلی حبس و سپس آن‌ها را اخراج می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، بر اساس اسناد به دست آمده مشخص شده که دولت دونالد ترامپ کودکان پناهجو را در یک هتل برای مدت زمان نامشخصی حبس و سپس آن‌ها را از آمریکا اخراج می‌کند تا به کشورهایشان بازگردند.

پیش از شیوع ویروس کرونا، دونالد ترامپ قوانین مربوط به پناهجویان را به خوبی اجرا نمی‌کرد و بعضا هم به حالت تعلیق درآورده بود. با شیوع ویروس کرونا ترامپ هم بهانه خوبی پیدا کرد تا با قوت بیشتری تحرکات ضدپناهجویی خود را ادامه دهد.

به گفته آسوشیتدپرس، کودکانی حتی یک ساله شاید برای هفته‌ها در هتلی زندانی می‌شوند و سپس به کشورهایشان بازگردانده می‌شوند. بر اساس شواهد، پیمانکاری خصوصی به سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا متعهد شده تا کودکان پناهجوی دستگیر شده را به سه هتل مشخص در آریزونا و مرز تگزاس و مکزیک انتقال دهد. 

استفاده از این هتل‌ها در حالی است که به گفته منابع مطلع اداره مهاجرت آمریکا بیش از ۱۰ هزار تخت‌خواب خالی در محل‌های اسکان دولتی در نقاط مختلف آمریکا دارد.

اقدام اداره مهاجرت آمریکا تحت نظارت دونالد ترامپ در حالی است که بر اساس قانون اکثر کودکان پناهجو باید در محل‌های اسکان مشخصی نگه‌داری شوند تا نهایتا خانواده‌ای حضانت آن‌ها را بر عهده بگیرد. اما دونالد ترامپ اکنون و به بهانه شیوع ویروس کرونا، افرادی که به دنبال پناهندگی در آمریکا هستند را فورا اخراج می‌کند.

فعالان حقوقی ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا، تاکید دارند که حبس کودکان در هتل‌ها موجب آسیب‌های روانی به آن‌ها می‌شود. همچنین احتمال آزار و اذیت از سوی پیمانکار نیز وجود دارد چراکه صلاحیت آن‌ها برای نگهداری کودکان محرز نشده است.

فعالان حقوقی اعلام کردند که مقدمات شکایت علیه این اقدام غیرقانونی را در دستور کار قرار داده‌اند.

لیسیا ویلچ یک فعال حقوق بشری تاکید کرده که این اقدام کاخ سفید به این دلیل است که اخراج کودکان و جوانان پناهجو مخفی بماند و بنابراین نیازی نیست تا نسبت به اقدام غیرقانونی خود توضیحی ارائه دهند و یا محاکمه شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار