شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران؛ از کشیدن پوست تا بوتاکس لب+ لیست قیمت

انواع و اقسام عمل‌های جراحی زیبایی حیوانات، این روزها به دغدغه فکری قشر خاصی تبدیل شده است که خرج کردن بی حساب و کتاب پول برای آنها تفریح محسوب می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، رقم ها باورکردنی نیست  اما از یاد نبریم که دارندگیِ عده‌ای لزوما ربطی به نداری خیلی‌ها ندارد، اصلا کاش همه داشته باشند.

البته توصیه می‌کنیم اگر ناراحتی قلبی دارید، اگر حرص خوردن برای‌تان سم است و اگر این روز‌ها به سختی پول در می‌آورید و مشکل مالی دارید بی‌خیال این گزارش شوید. شاید آمپرتان بالا بزند، البته آن که پول دارد حق دارد هر جور که می‌خواهد خرج کند و اگر پای من و شما در کسب درآمد می‌لنگد، گناهش بر سر ساختار‌های معیوب است.

شاید باورتان نشود، اما روز گذشته یک دام پزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی در صفحه شخصی اش از آدم‌هایی نوشت که برای زیباتر شدن چشم و گوش حیوانات شان به سراغ کلینیک‌های دام پزشکی می‌روند و حیوانات زبان بسته را به تیغ جراحی می‌سپارند تا ظاهر و حتی صدایش را تغییر و با همین حیوان هم پیش دیگران خودی نشان بدهند. برای همین امروز سعی کردیم به این موضوع بپردازیم و از انواع و اقسام عمل‌های زیبایی که روی حیوانات انجام می‌شود و مبالغ آن‌ها گزارشی را تقدیم‌تان کنیم.

انواع و اقسام عمل‌های زیبایی حیوانات

هرچند برای نوشتن این گزارش وقت نشد که مستقیم سری به کلینیک‌های دام پزشکی بزنیم، اما طی تماس با چند کلینیک متوجه شلوغی آن‌ها شدیم که به جای درمان حیوانات اقدام به نوعی حیوان‌آزاری می‌کنند و با زیر تیغ بردن حیوانات به بهانه زیبا‌سازی آن‌ها را زجر می‌دهند و البته صاحبان این حیوانات هم که ادعا می‌کنند به این حیوانات خیلی علاقه دارند آن‌ها را به اصطلاح زجرکش می‌کنند و برای این کار پول‌های هنگفتی هم می‌پردازند، آن هم تنها برای چشم و هم‌چشمی‌های خودخواهانه خود.

هرچند بیشتر کلینیک‌ها در ابتدا اعلام می‌کردند که جراحی زیبایی دارند و تا چند هفته هم وقت شان پر است، اما به محض این که متوجه می‌شدند از روزنامه با آن‌ها تماس گرفته ایم تماس را قطع یا ادعا می‌کردند که منظورشان فقط عمل بوده نه عمل زیبایی تا این که یک کلینیک که نمی‌خواست نامش فاش شود از عمل‌های مختلفی که در این کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دام پزشکی انجام می‌شود برای مان پرده برداشت.

فرم دادن به بینی، بزرگ کردن چشم، صاف کردن و کشیدن پوست، برداشتن چربی، تیز کردن گوش افتاده، بوتاکس، خالکوبی از جمله عمل‌هایی است که برخی برای زیباتر شدن حیوانشان انجام می‌دهند تا بتوانند شاید کمی بیشتر با آن‌ها پز بدهند. اما عده‌ای پا را فراتر هم گذاشته اند و برای تغییر صدای حیوان شان دست به عمل حنجره حیوانات هم می‌زنند تا صدایشان نازک‌تر شود و حتی برخی مدعی شده اند همسایه هایشان از صدای حیوان شان شکایت کرده اند و برای این که بتوانند حیوان را نگه دارند مجبورند حنجره حیوان را عمل کنند.

قیمت هر عمل زیبایی

فکر این که یک سگ یا گربه چسبی روی بینی اش چسبیده باشد آن هم به دلیل عمل زیبایی بینی خنده‌دار و غیر قابل باور است، اما این روز‌ها در واقعیت این اتفاق در حال رخ دادن است. در همین روز‌های پرتورم، عده‌ای برای نگهداری و تامین مایحتاج حیوانات خود هزینه‌های چند ده میلیونی می‌کنند. از غذا‌های چند صد هزار تومانی برای سگ و گربه بگیر تا هزینه‌های درمانی.

شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران؛ دارندگی و برازندگی!

امروزه هزینه شکستگی دست و پای یک سگ یا گربه حدود پنج میلیون تومان آب می‌خورد با این حال عده‌ای پا را فراتر می‌گذارند و میلیون‌ها تومان هم برای زیبا سازی و خوش صدا کردن این حیوانات هزینه می‌کنند. برای به دست آوردن هزینه عمل‌های مختلف این حیوانات از ده‌ها کلینیک پرس و جو کردیم و با ده‌ها دام پزشک تماس گرفتیم تا توانستیم مبلغ عمل‌ها را به دست آوریم که نتیجه آن را در جدول هزینه‌های جراحی زیبایی حیوانات می‌توانید مشاهده کنید. البته هزینه ویزیت اولیه و ویزیت‌های بعدی را هم به این مبلغ باید اضافه کنید که هر مرحله بیش از ۵۰ هزار تومان هزینه دارد.

شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران؛ دارندگی و برازندگی!

نظر دام‌پزشکان و فعالان حقوق حیوانات

دکتر حسین علوی زاده؛ ‏دام‌پزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی درباره عمل‌های زیبایی حیوانات می‌گوید: «عشق به حیوانات عالی است و کسانی که حیوانات را دوست ندارند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند. اما عشق با حماقت دو مقوله کاملا متفاوت است و کسانی که عمل زیبایی حیوانات را توجیه می‌کنند، تهی مغز و بی سوادند و کاری را که خلاف انسانیت است انجام می‌دهند.» او همچنین می‌افزاید: «حیوانات با هر عمل غیرضروری زجر می‌کشند و به همین دلیل به شدت غیر انسانی است که باید جلوی آن گرفته شود.»

بسیاری از فعالان حیوانات از این که عده‌ای برای داشتن حیوان خانگی به دنبال حیوانات زیبا می‌گردند و نژاد برای‌شان اهمیت دارد، به اندازه کافی گله‌مند هستند و عمل‌های زیبایی را کاری بی رحمانه می‌دانند. یکی از فعالان حقوق حیوانات در این باره می‌گوید: «عمل‌های جراحی رفتار آزار‌دهنده‌ای است که بعد از دستکاری ژنتیکی به بازار آمده. تقریبا تمام گونه‌های سگ که وجود دارد اصلاح نژادی شده‌اند. در میان گربه‌ها هم مواردی می‌بینیم که برای زیبایی و بازار بیشتر برخی به دستکاری‌های ژنتیکی دست زده اند.»

منبع: برترین‌ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Azar
۱۷:۵۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اون کسی که ابن کارو میخواد با حیوونش بکنه حتمی مریضه ولی مقصر اون دکتر که بخاطر پول این کارو میکنه یه زره وجدان ندارین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
خدا یه عقلی به اونا بده یه پولی به ما
Iran (Islamic Republic of)
حیوانات فرشته های پاک و معصوم بر روی زمین هستند..
۱۴:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
باید در ایران یک سازمان قوی حمایت از حیوانات تاسیس بشه و منضم به قوانین سختگیرانه ای جهت جلوگیری از حیوان آزاری (که این روزها تبدیل به تفریح آدم های بیمار شده ) باشد,همچنین با چنین کلینیک های دامپزشکی که بخاطر پول این عمل ها را انجام میدهند برخورد قاطعانه ای صورت پذیرد و از طرف دیگر در مدارس و رسانه های عمومی سطح علمی کودکان و مردم و در خصوص چگونگی برخورد با حیوانات بالا ببرند..به امید آینده ای که این امر تحقق یابد.آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خداشفاشون بده خیلی خانواده ها هستند که شب گرسنه میخوابن این چه عدالتی بعد ميگن چرا بلا نازل ميشه
Iran (Islamic Republic of)
غلامحسین
۲۱:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ای خدا .حیوانات هم ازدست این مرفه های بی‌درد درعذابند
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۰:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
در عجبم از کارهای این آدمای کثیف و دزد و روان پریش ، که بجای خدمت و یاری همنوعان خود ، در خدمت سگ و گربه و ،،،، میباشند ، نا گفته نماند که این قشر ، از همون قشر طبریها و نعمت زاده ها ، و مافیای مواد مخدر و پولشویی و فروشندگان داروهای تاریخ گذشته و از خانواده همون پزشکانی میباشد که خون مردم را میمکند و دست به چنین کارهایی میزنند ، این کارا زاییده یه ذهن غارتگر و چپاول گر میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ماندانا گرجانی بالا مقام
۱۷:۵۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
ببخشید من میخواستم نظرتون رو طاعید کنم ولی اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۰:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
این افراد دچار بیماری کارتاسیس،و روان پریشی هستند، واقعا هنوز دوران جاهلیت به پایان نرسیده ، برعکس داره ورژن جدیدشو نشون میده ، متاسفم برای این بیماران ذهنی ، مخصوصا دامپزشکان حنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۲۰:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
اولانکه مورد گزارش شما مصداق کامل حیوان آزاری از سوی دامپزشکان و اشخاص،مورد نظر میباشد ، دوما، هر دو طرف جنایتکار بحساب میایند ، و سوما چنین پولهایی از راه رباخواری ،اختلاس ،پولشویی ، فروش مواد مخدرو داروهای تاریخ گذشته ،و کلا از راههای خلاف تامین میشه ، والا هیچ فرد نرمال هرگز دست به چنین کارهایی نمیزند ، هیچکسی نمیتواند از راه درست ثروتمند بشود ،مگر انکه شامل موارد بالا و شاه دزد باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
این مایه دارا دیگه نمیدونن پولشونو چطوری خرج کنن
بدبختا حداقل دست دو نفرو بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
تقصیر خود دکترا و کلینیکا هست اگر عمل نکنن اینقدر تقاضا زیاد نمیشه ولی متاسفانه دکترای دامپزشک شدن مثل بقیهی دکترا بخاطر پول هر کاری میکنن و مردم ما هم بخاطر چشم و همچشمی این حیوونا رو ازار میدن البته دور از جون ایرانی فهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
فرق این کار با حیوان آزاری چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
قلبم به درد اومد. چه کار زشتی . اگر اون حیونا زبان آدمها!(البته به اینا نمیشه گفت ادم) میگفتن حق نداری با من اینکارو بکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ان شاء الله در قیامت با همین سگ و گربه ها محشور بشن این جماعت دوپای آدم نمای از خدا بیخبر
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۵:۱۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
این ادمای عقده ای تا دیروز دنبال زیباسازی خودشون بودند امروز گیر دادند به این حیوونای بیگناه.خجالت بکشید، ،یعنی که چی؟شما مثلا خالقید؟حالیتونه؟خیلی میفهمید،چی بهتره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خدا شفا بده تمام بیماران مغزی
البته شما دیگه جز از آدمیزاد نیستین
جایی که گارگران ما کنار کنار خیابون منتظر یه کار حتی کم درآمد هستن
جایی که بچه ها ی کوچک ما کارمیکنن تا نان حلال به خانه ببرن جایی که زنان ما تا پاسی از شب شیشه ماشین تمییز می‌کنند
برای کسب درآمد حلال
تو چه میکنی با پول باد آورده
کاش عقل آدمها بعضی وقتها اندازه قد آدمها بود تا شاید جایی بهتر عمل کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
مردم دارن میمیرند اینا دارن سگو بوتاکس میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
این همه آدم که نون ندارن بخورن تو سگتو بوتاکس میکنی از کجا آوردی این پولارو میرسه اون روز که جواب پس بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
این دزدیهای بیت المال این رفتن اقازاده هابه کشورهای لوکس این خانه های لاکچری حداقل۹۰درصدش ازبیت المال هست اگربرای این پولهازحمت کشیده بودن اینجوری حرموش نمیکردن ویه کارگریایک فقیر روبخوبی درک میکردن وبراش بیشترازحیون ارزش قائل میشدن لعنت برظالم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
جاهلیت مدرن که میگن اینه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
به خدا یک مادر و دختر رو دیدم تو سطل آشغال داشتن میوه برای خوردن جمع میکردن بعد یک عده میرن حیوان رو جراحی زیبایی میکنن تف به شرفتون که انقدر پول زیادی تو دستتون هست که نمیدونید چجور خرجش کنید البت اون پول اگه حلال بود میدونستید کجا باید خرجش کنید.مرگ بر هر آقازاده اختلاص گر...
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۸:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
عجب ادمای بی فکری هستند آدم به عقل این ادمای بی وجدان شک میکنه کسایی که با این حیوانات زبون بسته این کارها رو میکنه و اون پزشکی که به خاطره پول جنایت میکنه باید هرجفتشون رو ببری بیمارستان روانی بستری کنی در اون کلینیک رو ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم برای اون دسته از پزشکان که این جراحی رو انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
پس این حامیان حیوانات کجا هستند؟ این مصداق حیوان آزاری نیست؟ این کارا با مجوز صورت میگیرد؟
حیوان آزاری مدرن ندیده بودیم که به لطف انسانماها دیدیم.
خدایا خود رحمی به بشر کن.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
به آفریده خدا نباید دست زد. آدما نیاز به زیبا شدن دارن نه سگو گربه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
صدای خرد شدن استخوان های گرسنگان بگوش میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
آدمی به دنبال کمال است وکمال این افراد ونهایت آرزویشان همین سگ و گربه هاست وبالاتر از این جانوران متاسفانه نه لیآفت وشایستگی دارندکه بخواهند به آن برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خدایا توخودت رحم کن بعضی ها برا نون شبشون لنگن بعضیها هم گربه وسگ جراحی میکنن .
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۲۲:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
بابا این عملا رو که سر خودتون میارین بدون اینکه مشکلیم داشته باشین سر این حیونای بی زبون نیارین گناه دارن به خدا اینا خودشون نازن یعنی چی اینکارا آخه گناه دارن به خدا... خیلی از آدمایی هم که عمل میکنن خودشون خوشکلتر عملیشونن با خیوونا اینکارارو نکنین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
اگه با من بود همه سگ های ولگرد رو ازبین می بردم
Iran (Islamic Republic of)
محمد علمدار
۱۹:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
ولی اگه با کمبود همه رو جمع میکردم،عقیم سازی میکردم و تا روز مرگشون ازشون مراقبت میکردم
Iran (Islamic Republic of)
سید
۲۱:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خدا هم ....شناخت شاخ بش نداد
Iran (Islamic Republic of)
شهبال
۲۱:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خدا بعضی ها را شفا دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
حیوانات عنصر مکمل طبیعت هستند و به هیچ عنوان نباید به آنها آسیب رساند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خدا لعنتشون کنه دیگه چقدر کمبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
همین آدماازشون ازاوضاع اقتصادی بپرسی ازهمه بیشترمینالن
Iran (Islamic Republic of)
ساده
۱۷:۳۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
اتفاقا دارندگی یه عده دقیقا مرتبط با نداری یه عده دیگه اس. در ضمن کی گفته هر کسی حق داره پولش رو هر جور خواست خرج کنه. کجا در اسلام چنین چیزی داریم؟ خاک بر سر ندید بدیدهایی که ثروتشون رو اینجور خرج میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
حتی اگر باشه هم کار شما درست نیست که بهش بازتاب می‌دین و بیشتر ترویجش میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
الان این وضعیت اقتصادی که یهو همه چیز چندین برابر شد باعث افزایش فاصله طبقاتی بیشتر شد ، اونهایی که خونه و طلا و ماشین داشتن با افزایش چندین برابری قیمت‌ها خوب معلومه پولدارتر شدن، باید از سر سیری این پول‌های بادآورده رو خرج اینچنین کارایی بکنن، ولی اونهایی که چیزی نداشتن فقیرتر شدن، چون هرچی تلاش کنن با افزایش لحظه ای قیمت‌ها به هیچ چیز نمیرسن، حتی تو مخارج اولیه زندگی هم ماندن
Iran (Islamic Republic of)
فلاح
۱۶:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
میخوان خودشون شبیه گربه و سگ بشن یا گربه و سگ شبیه اونا
چی بگم والا
Sweden
نیما
۱۵:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
انا
۱۷:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
به قهقرا با تمام سرعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
بین اونکه با اسید به جون حیوانات بیچاره افتاده و این موجودات انسان نما که با تیغ بلایی سر حیوان میارن که تا عمر دارن نتونن زندگی عادی داشته باشن چه فرقی هست
مگه آزار حیوانات غیرقانونی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
این یک ظلم وحشتناک در حق حیوانات است
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۴:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
واقعا متاسفم مردم نون شب ندارن اما یه عده اونجور پول خرج سگ وگربه اشون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ساناز از تهران
۱۴:۳۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
من عاشق گربم هستم. عشق منه. حاضرم 100 میلیون واسه خوشگلیش بدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
بدرک
Iran (Islamic Republic of)
ساده
۱۷:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
احتمالا نداری که شاباش میکنی.
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۶:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خاک تو سرت که عشق رو به گربه نسبت میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
البته جایگاه تو بین آدمها نیست
اگر تو جای گربه بودی مطمئن باش اون تورو رهامیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
شما به جای گربه عاشق انسانهایی باشید که به علت نداری نمی توننداز عهده هزینه های درمانیشون بربیان شما عاشق آدم هایی باشید که نون برای خوردن ندارند شما عاشق اونهایی باشید که کار درست حسابی، سقف بالای سر وهیچی ندارند وشما حاضرید به خاطر عشقتون به یک حیوان ۱۰۰ میلیون پول بپردازید این پول سهم بد بخت بیچاره هاست نه برای خوشگذرانی شما!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم که خوشگلی تو چشم و هم چشمی میبینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
جو گیرنشوخواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۰۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
ضعف ساختار اقتصادی که یه عده از سختی امونشون بریده شده به هر در و دیواری میزنن نمیتونن از پس مخارج زندگی بر بیان و یه عده بفکر عمل زیبایی سگ و گربه هستند متاسفم برای مسئولین بی مسئولیت مملکت
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۳:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خدایا خودت رحم کن. داریم ب کجا میریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
مگه چند نفر از مردم ايران دنبال اين كارها هستن شايد به هزار نفر هم نرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
اصلا تو بگو ۱ نفر . حیوان آزاری عمل وقیحانه ای. اون اگر زبون داشت میگفت حق ندارین بامن اینکارو بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
اینها پولهایی است که از جیب من و شما به جیب این هم وطنان !!! سرازیر شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
مثلا دایی من 26ساله پرورش سگ میده و حالا گیرم بعضی از سگها مثل پیتبول و دوبرمن نیاز به عمل دارن پولش از جیب شماست برو پولاتو تو جیب دزدا پیدا کن. کاش دهن آدما ترازو داشت تا متوجه سنگینی حرفای که میزنن باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
علت این اختلاف طبقاتی وحشتناک جامعه چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
بعضیا شرمنده زن بچه شونند 4-5سال دخترش عقد تا بتونه جاهاز وخرج ومخارجشو جور کنه بعضیا نون شب ندارن بعضیا همین نون ماس هم نمیتونند بخورند بعضیا از روی تنگ دستی به اقوامش رو میندازد بعضیا وبعضیا ...بعضیا هم پول اسکنسا از سر وکولشون بالا میره نمیدونند باش چیکار کنند میرن خرج گربه وسگ خونشون می کنند این ها از سگ گربه های خونشون پست ترند که هم وطن نه انسانی شب گرسنه میخوابد واین داره خرج سگ گربه و خوک و.. میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
این جور آدما به جای بردن این زبون بسته ها زیر تیغ جراحی واین همه هزینه کردن،بهتره خودشون پیش یه روانپزشک برن کم هزینه ترم هست این کمبود و عقده خودنمایی به هر قیمتی رو درمان کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
نتیجه این کارهای شرم اور هست که بلای کرونا به جان دنیا بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
لطفا منتشر کنید
هزینه ی عقیم سازی گربه تو تهران بین ۱۵۰ تا ۷۰۰ هزارتومن هست . گرونترین کلینیک ها هم این قیمتی که زدید نمیگیرند . عقیم سازی گربه همچنین عمل زیبایی حساب نمیشه و ضرروی هم هست چون از سرطان جلوگیری میکنه و اگر انجام نشه بخاطر عفونت رحم در سنین بالا مجبور به انحامش میشه ادم .
همچنین خالکوبی غیرقانونی هست و به صورت زیر زمینی انجام میشه .
بریدن گوش و دم هم اصلا زیبایی حساب نمیشه و برای سگ های گله انجام میشه که گرگ نتونه دم یا گوش سگ را بگیره و باعث اسیب بشه.
عمل حنجره را هم برای پرندگان استفاده میکنند نه گربه
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۱۳:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
در جواب شما بزرگوار، بحث اصلی در این موارد که فرمودید اینه که چه لزومی داره در محل پاکیزه زندگی انسان بایذ حیوانات نگهداری بشن؟!!! حالا گیرم این عمل عقیم سازی توجیه داره و با این قیمت، بحث اینه که طرف حرام لقمه پول پارو کن سی میلیون تومن داده به گربه در حالیکه چهار خیابون اونورتر یه بنده خدایی لنگه صد هزار تومنه شرمنده زن و بچه ش نشه، یا لنگ دو میلیون تومن هزینه عمل و درمان بچه شه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
چه خوب شد گفتی!یعنی گربه های ماده ولگرد همه براثر سرطان رحم میمیرنند؟!
اون حیون خونگی چرا باید بخاطر همزیستی با انسان از حق زندگی و بچه دار شدن محروم بشه که در پیری سرطان رحم سراغش بیاد؟!
جناب این چه توجیهاتیه برای دست بردن توی خلقت خدا و ناقص کردن حیوونای زبون بسته میارید ؟
کسی که از روی علاقه سراغ نگهداری حیوونی میره باید حیوون رو همونطور با همون خلقت خودش حتی زشت و بدصدا دوست داشته باشه
حتی نقش اون دم برای حفظ تعادل هنگام تغییرجهت ناگهانی در سرعت بالا خیلی اهمیت داره
کار شما مثل اینه که ی سگ بیاد بینی شما رو به دلیل احتمال بالاتر ضربه در نزاع بکنه و بگه زیادیه!!!
هیچ عضو در هیچ موجودی اضافی نیست
خلقت موجودات همه روی اندازه و حکمت بوده
اگه از اندازه خارج شد میشه بیماری
شما طبیعت و خلقت یک موجود رو بخاطر تمایلات خودتون بهم میزنید و بیماری رو بهشون تقدیم میکنید
این ظلمه
جالبه سازمان محیط زیست کاری نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۶:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
عجب،نعوبالله خدا نمیدونست نیازه گوششو ببره،تو فهمیدی باید ببری؟!!چ توضیحی هم داده،بخدا غفلت از خدا،آدمو بیچاره میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
شما که اینقدر اطلاعات دقیق داری
در مورد اینکه همون هزینه اندک رو میشه صرف یه بیمار کم درآمد کرد خبر داری
اینکه اگر قرار باشه سگ گوش نداشته باشه و گربه رحم پس این داده ها همه برعکس شده بجای اینها شما بفرمایید جایگزین چی
البته باید به آفرینش امثال شما شک کرد که هدف چی بوده از خلقت تو............ انسان
پس به گفته شما یه چیزایی اضافه نیست یا بعدأ بدرد نخور باشه
چون امثال شما موقع دعوا به مشکل بخوری
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۰۸:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
به کجا داریم میریم ما ...
چرا کسی جلوی این انسان ماها رو نمی گیره؟
یه عده از گرسنگی دارن می میرن یه عده هم حیووناشون عمل زیبایی می کنن. رشد جمعیت کشور به شدت اومده پایین اون وقت ...
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۶:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
توی تمام دنیا همچین موضوعی هست یه جا کمتر و یه جا بیشتر اولا همه حروم لقمه نیستن خیلیا که کم هم نیستن تو خونواده پولدار بدنیا میان و تا هفت نسلشون معلومه که پولدار میمونن هیچ وقت همه رو تو یه سبد کنار هم نزارید خیلیا حیوون دوست دارن تو خونشون داشته باشن خیلیا میگن حرومه من پدر خانومم 3 ساله سر سگی که گرفتم خونمون نیومده ولی مادر خانومم عاشق تامیه
اگه به به پول زیاد آدما فکر کنیم فقط خودمونو اذیت میکنیم با داشته هامون کنار بیاییم و واسه ارتقاعش هدف و بر نامه داشته باشیم
Canada
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
به کجا چینن شتابان
بطرف نیستی و پوچ گرایی و افسردگی
اگر هم باهاشون حرف بزنی
دم از حقوق حیوان میزنند
در اصل اگر به حقوق حیوان ارزش قایل هستی
حیوان باید در طبیعت باشد
مثل اینه که خودتت را در فقس طلایی کنند
Canada
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
این جور اشخاص مشکل روح و روان دارند
و میخواهند بدین وسیله دیده شوند
اعتماد به نفس ندارند و اصولا افسرده و نالان هستند
برای سالم شدن .این پولها را برای بچه های کار .بزرگ سالان هزینه کنید ِتا
به این روش خودتون را درمان کنید
برای یک بار هم که شده .کاری کنید که
باعث خوشحالی دیگران شوید تا خودتان هم شاد شوید
کمی از ظاهر به باطن برسید تا خوشبخت دو دنیا شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
تا کسی فقیر نشود، ثروتمندی پدید نمی آید
یعنی این جمله «آن که پول دارد حق دارد هر جور که می‌خواهد خرج کند» کاملا اشتباه است؛
البته هر چه از اسلام واقعی فاصله بگیریم ، از این جملات به ظاهر زیبا ولی در حقیقت اشتباه زیاد خواهیم شنید؛ فکری به حال مسلمانی خود بکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
آفرین.. کاملا درست میگی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
کسی رو سراغ دارم شب تا صبح درد دندون می کشید پول دندونپزشک نداشت
-
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خسته نباشی کسی چیه بالای 50در صد مردم با دندون درد میخابن
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۷:۳۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا من خودم دوماها پدرم در اومده از دندون درد ، فقط مسکن میخورم تا آروم سه ،
درسته که هر از پول و مالی که داره حق داره اونجوری که دلش میخواد خرج کنه و استفاده کنه ، اما آدم اگر کمی احساس داشته باشه نمیتونه به این راحتی از درد و رنج دیگران بگذره و اونارو نادیده بگیره، اونوقت به راحتی چنین هزینه هایی کنه ، مثلا طرف ساعت توی دستش چند میلیارده اونوقت کلی آدم دیگه محتاج پنجاه تا صد میلیون تومن پولن تا خونه اجاره یا رهن کنن،
امیدوارم خدا خودش به همه ما دل بزرگ بده تا از داشته هامون برای شادی دیگران استفاده کنیم ، این دنیا واقعا اینقدرها که خیلی ها فکر میکنن ارزش نداره و به سرعت باد زمان میگذره ، یهو میبینی وقته رفتنه ، اونوقته که دیگه پشیمونی هیچ فایده ای نداره ،
محبت به حیوانات خوبه ، نگهداری ازشون خوبه ، اما این هزینه ها واقعا خیلی بی اساسه ، اونم وقتی همنوعانتون نیاز به کمک دارن ....
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خخخخ میخان شبیه خودشون کنن قیافه حیوناشون
Canada
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
چقدر انسان سطحی نگر شده است
خوبه .از حیوان نگهداری میکنید
ولی این پولها را به محتاج بدهید
تا از افسردگی و پوچی و بیهودگی بیرون ایید
تنها راهش کمک به دیگران است
باعث خوشحالی کسی شود .خودتان هم خوشحال میشوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
یکی حیون زبان بسته را عمل میکند برای دل خوشی خودش یکی کلیه اش میفروشه برای سیر کردن خانواده اش گریه داره بخدا
United States of America
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
اری دلارای این مملکت رفته پای این چیزا
Germany
توران
۰۸:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
بایدقوه قضائیه دراین کلینیک هاپلمپ کندونظام پزشکی اینهارالغوکندکجاییدای اصول گراهاواصلاح طلبان ،صدایتان درنمی ایدکجایی ای قوه قضاییه ،لطفادراین کلینیک راپلمب کنیداینهایک مشت دیوانه وروان پرش وجنون دارنداصلاسالم نیستنداینهاراببربدتیمارستان،من باشم هم ثروتی که ازراه حرام دراوردندمی گیرم می دهم خیرین،خاک عالم برسراین دیوانه ها،خدانابودشان کند.
France
ا
۰۸:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
همه اینها بچه های اونهایی هستن که پدرانشون سیکل هم نداشتن اما با دلالی و بدست آوردن
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۷:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
یکی میمرد ز درد بی نوایی یکی میگفت خانوم زردک میخواهی؟.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
این افراد همون کسانی هستند که از اوضاع مملکت سو استفاده می کنن و دلار و سکه و ...خرید و فروش می کنن و ذره ای زحمت نمی کشند ....ایشان بهشت پول درآوردن است بدون قانون و با بهانه تحریم و ...میشه یک شبه به عرش اعلا برسی
Iran (Islamic Republic of)
Mohammed
۰۷:۳۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام به همه.من موندم سگ نجس نیست دست می‌زنند.شنیده بودم نفس سگ از هفت قدمی نجسه.
Iran (Islamic Republic of)
سمن
۰۱:۲۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
نه نجس نیست هیچ آیه ای از قرآن نیست که گفته باشه سگ نجسه
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۶:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
بعضیا چقدر بدبختن،چقد عقب افتاده ان.بعد تا چیزی میشه میگن ایران با تمدن،کو؟؟کجاست تمدن؟؟تاچشم کار میکنه مردم شبیه هم شدن بس ک همه عمل زیبایی کردن بدبختا،حالام نوبت ب حیوونا شده..این بویی از تمدن توش نمیبینی،بلک بیفرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
رو پنجره خونم ب جا پرده ی پتو گذاشتم!
چون ی پرده ۳ ملیونه و نمیتونم حقوق یکماه و نیممو بدم برا فقط ی پرده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
من در حد توان خودم دارم مال دنیا رو ولی رو پنجره ام پرده گذاشتم متری بیست تومن ،مهم زندگیه پرده سه میلیون و نیمی نداشتی ،ولی میتونی با یه ششصد هفتصدی کارتو راه بندازی مگه کل زندگی تجملاتی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
اللهم اشف کل مریض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خدا رادارم شاهد میگیرم چشم راستم مشکل داشت دانش اموز ابتدایی بودم پدرم بردم دکتراون موقع ب پدرم گفتن باید۲۵هزارتومن پرداخت کنی ک عملش کنیم بابام نداشت این پولوپرداخت کنه از نداری دیگ نتونستم عملش کنم تاسال۹۶رفتم بیمارستان فارابی دکترا بهم گفتن اصلا دیگ قابل دست زدن وعمل کردن نیست امیدت فقط باید به ی چشمت باشه.الانم همونجوری نمونده روز ب روز داره بدترمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
مسئولین عزیزازاینگونه افراد درکشورخیلی زیادهستندشمارابهخدای عادل قسم میدهم به فکرمردم باشید زندگی کردن مشکل شده به خداقسم به ما مردم رحم کنید.به خودتان وفرزندان عزیزتان تازنده هستم دعامیکنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
از نشانه های ویروس جهل و نادانی که در حال انتشار است!
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۰۵:۱۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
به این میگن جاهلیت مدرن.واقعا آدم قصه میخوره.یه عده تو نون شبشون و دخل و خرجشون موندن،یه عده هم اینجوری ریخت و پاش.کاش خرج های غیرضروری ما صرف فقرا میشد.خدایا ما رو ببخش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
من ندارم،خواست خدا بوده.اما اینا روز قیامت با همین سگ و گربه هاشون محشور میشن.
Germany
ناشناس
۰۳:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
همیشه ارزو داشتم خدایا اینقدر پول بهم بده که بیشترشو بدم واسه بندهای نیازمندت .. اینا چطور دلشون میاد پولاشون رو خرج اینموارد میکنن در حالی ک هموطناشون تو فقر مطلق دستو پا میزنن ..خدا یا کیا رو پولدار کردی اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
باید این عمل ها رو اعلام جرم کنه دستگاه قضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
پولی که حلال باشه بعید میدونم صرف این کارهای مزخرف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
این اعمال مصداقه حیوان ازاریه. در حالیکه تو این کشور بعضی ها از لحاظ اقتصادی بد جور تو مضیقه هستند. خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه.امین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
البته پولشونو از چه راهی بدست اوردند:؟
Iran (Islamic Republic of)
sina
۰۱:۰۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
اینقد که اینا به حیوون هاشون میرسن بابام به من رسیده بود جذاب ترین مرد جهان میشدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
کرونا کمترین تنبیه ماست
یه عده ظلم و اسراف میکنن و بقیه هم میبینند و هیچی نمیگن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۱۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام بسیار عالی گفتین شک نکن که کرونا تلنگریست تا ما را به انسانیت باز گرداند ، اگر نشد باید منتظر بلاهای بیشتری باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
خدایا خودت رحم کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
مطمئنا همان حیوان زبان بسته از صاحبش با ارزش تر هست.
شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۰:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
آدمیزادبعدازعمل زیبایی میره ماسک میزنه حیوان هم دنبالش میبره واسه عملیات زیبایی پزبده جراح وپزشک شده.
Iran (Islamic Republic of)
Z
۰۰:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
پولش هیچی دلم برا گربه و سگ بیچاره میسوزه
Iran (Islamic Republic of)
دیار
۲۳:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
مانهار وشاممان صبحانه است نون ماست ودوغ
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
به خداراست میگه
Iran (Islamic Republic of)
الف
۲۳:۵۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
من یه ساله دارم پول جمع میکنم هنوز نتونستم دماغمو عمل کنم ملت دارن گربشونو عمل زیبایی میکنن واقعا عجب دنیاییه!
Iran (Islamic Republic of)
سوسول
۰۱:۱۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
اگه گربه یکی از این لاکچری ها بودی هم دماغتو عمل کرده بودن هم هر روز بهت گوشت و قیمه میدادن! ... ولی وای به روزت اگه گربه محله منصور مجاور بودی اونوقت باید میرفتی برگ مو میخوردی چون از منصور چیزی گیرت نمی اومد!
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
بابا جان اصلا اين خبرا ها نگذلريد قبح كار از بين مى ره همين كه عدهاى ازخدا بيخبر اين كارا را مى كنند بس است عمومى نكنيد
Germany
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
براحتی می توان گفت که جراحی زیبایی حیوانات مصداق بارزی از این عبارت قرآنی است که می فرماید
- فی ضلال مبین -
می توان گفت کسانی که برای زیبایی حیوانات که اصل بر بودن این حیوانات در طبیعت و نبود آنها در دسترس انسانهاست
این مخارج سنگین را متقبل می شوند در گمراهی آشکار در مسیر زندگی هستند ما انسانها حق نداریم از ثروت خود در مسیر غلط استفاده کنیم
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۳:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
اعوذ بالله من شیطان رجیم
خدایا ماراازوسوسه های شیطان در امان دار.آمین یارب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۳:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
اعوذ بالله من شیطان رجیم
خدایا ماراازوسوسه های شیطان در امان دار.آمین یارب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۳:۳۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
اعوذ بالله من شیطان رجیم
خدایا ماراازوسوسه های شیطان در امان دار.آمین یارب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
من ولله خودم ادمم چندسالی میخوام دماغموعمل کنم پولم نمیرسه خوشبحال سگها ک صاحبهاشون میبرن عملشون میکنند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
واقعا چجوری دلشون میاد به این جور چیزا پول بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
چون برای بدست آوردن پول زحمت نکشیدند.
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۰۶:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا،پول ناسالم خرج کارناسالم میشه
Iran (Islamic Republic of)
قریشی
۰۸:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
طرف دختر سلطان گندم کشوره ... براش میلیون پول تو جیبی حساب میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
عدالت نباشه .همین میشه...اگه مالیات میدادن از این کارا نمی کردن.....نوش جون دکترها...ازاین ها تا می تونید پول بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
در جامعه یک عدده پول یامفت داشته باشند از این عملکردها انجام می دهند اگر برای پول زحمت کشیده باشند از کارها نمی کنند
بعضی دست شان در جیب مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
بمیرید بمیرید ازین درد بمیرید ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
خخخ چه باحال ای کاش گربه بودم
Iran (Islamic Republic of)
sina
۲۲:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
گربه هم داره بوتاکس میکنه یا ابلفضل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
حماقت هیچ پایانی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
س
۲۲:۴۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
من به جای شما بودم تمام کسانی که این کارو میکردن اعدام میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
جل الخالق!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
حیوان آزاری ممنوع
۱۲
آخرین اخبار