سردرگمی مقامات استرالیا؛

علی‌رغم اجرای قوانین قرنطینه آمار مبتلایان به کرونا در استرالیا صعودی شده است

شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در استرالیا طی ۲۴ ساعت به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده که تاکنون در این کشور بی‌سابقه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در استرالیا به اوج رسیده است. شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده که تاکنون در این کشور بی‌سابقه بوده است. بدترین مسئله این است که اکثر موارد جدید آلودگی مربوط به مناطق قرنطینه شده مانند ایالت ویکتوریاست. مقامات ایالت ویکتوریا خواستار پایبندی بیشتر به قوانین شدند.

برت ساتن، رئیس خدمات بهداشت ایالت ویکتوریا گفت: ما واقعا نمی‌توانیم انتظار کاهش آمار را داشته باشیم. من فکر می‌کنم روز‌های آینده یک چالش واقعی خواهند بود. از همین رو باید تدابیر را تشدید کرد تا شرایط تغییر کند. اصلی‌ترین کار هم جداسازی و قرنطینه است.

در ملبورن استفاده از ماسک از فردا اجباری خواهد شد. تحقیقات در این شهر برای بررسی چگونگی شیوع ویروس کرونا آغاز شده است. اصلی‌ترین مظنون، هتل‌های شهر هستند که استرالیایی‌هایی که از خارج از کشور بازگشتند در آنجا قرنطینه شدند.

در سیدنی محدودیت تجمع از هفته گذشته اجرایی شده است.

تلاش‌های استرالیا برای مقابله با بحران بهداشتی در ابتدا مورد استقبال قرار گرفته بود. این کشور امیدوار بود بتواند به سرعت فعالیت‌های اقتصادی خود را از سر بگیرد. اما در برابر موج جدید آلودگی، انتظار می‌رود دولت فدرال تصمیم خود را درباره کمک به کارفرمایان و شرکت‌ها تا پایان سال تمدید کند.

احتمالا استرالیا به دلیل همه گیری کرونا نخستین رکود خود را طی ۳۰ سال تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار