بیکاری ۹ هزار کارگر بیمه شده در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: شیوع کرونا در پنج ماه گذشته موجب بیکاری ۹ هزار کارگر بیمه شده در استان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  قاسم رحیمی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به آسیب جدی و زیان مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از مشاغل در استان اردبیل در پی شیوع کرونا گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار کسب و کار متاثر از کرونا جهت پرداخت تسهیلات شناسایی شده است.

او برقراری بیمه بیکاری برای ۹ هزار نفر کارگر بیمه شده و اختصاص پنج هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به بنگاه‌ها و کسب و کارهای اسیب دیده از کرونا را از اقدامات مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کووید۱۹ ذکر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل همچنین گفت: همزمان با شیوع کرونا برای ۲۶ هزار نفر از شهروندان این استان که دارای شغل ثابت نبوده و تراکنش مالی بسیار اندکی داشتند، پس از شناسایی با استفاده از ظرفیت سامانه رفاه ایرانیان، مبلغ ۲ تا ۶ میلیون ریال به صورت ماهانه و بلاعوض پرداخت شد.

رحیمی افزود: مرحله نخست وام وام ۱۰ میلیون ریالی کمکی نیز برای ۴۰۹ هزار خانوار یارانه بگیر حائز شرایط استان اردبیل پرداخت شد و دور دوم آن نیز برای خانوارهای بیش از پنج نفر عضو پرداخت خواهد شد.

او جذب به موقع و صد درصدی تسهیلات اشتغال‌زا یکی از اهداف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در جهت اشتغال‌زایی و تثبیت اشتغال موجود ذکر کرد و گفت: در این راستا تاکنون سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است.

رحیمی همچنین جذب و پرداخت ۵۵ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی را از جمله موفقیت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل برای کاهش نرخ بیکاری در استان ذکر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، خواستار تطبیق سیستم آموزشی با نیازهای بازار کار برای موفقیت برنامه‌های کارآفرینی و اشتغال شد و افزود: عوامل مهم دیگر نظیر شرایط اقتصادی داخلی، کیفیت روابط خارجی نیز در بهبود فضای کسب و کار و رونق اشتغال تاثیرگذار است.

او ادامه داد: اشتغال تابعی از فرایندهای به هم پیوسته بوده و به جای اعمال سیاست‌های مستقیم برای گشایش اشتغال، باید به دنبال تغییر سایر موارد دخیل از قبیل وضع و اصلاح قوانین مربوط به سرمایه‌گذاری، سیستم بانکی و توسعه تجارت بود.

رحیمی یکی از رسالت‌های مهم دستگاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار و رسیدگی به شکایت‌های مربوط به این حوزه عنوان کرد و ادامه داد: استان اردبیل به لحاظ عدم بروز تنش‌های کارگری و نیز بررسی و رصد مستمر مشکلات کارگری، کارفرمایی و پیمانکاران از استان‌های دارای رتبه مطلوب در سطح کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.