ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

فراخوان ثبت‌نام مجازی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

رمان «ارتداد» با مضمون عاشقانه سیاسی نوشته وحید یامین پور در ۴ ماه به چاپ پانزدهم رسید.

رمان «ارتداد» وحید یامین پور به چاپ پانزدهم رسید/فراخوان ثبت‌نام مجازی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد.در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی اشاره می کنیم:


بیشتر بخوانید:


رمان «ارتداد» وحید یامین پور به چاپ پانزدهم رسید

رمان «ارتداد» با مضمون عاشقانه سیاسی نوشته وحید یامین پور در ۴ ماه به چاپ پانزدهم رسید.یامین ​پور در رمان «ارتداد» به سراغ سیاست رفته و کوشیده یک عاشقانه سیاسی را برای علاقه‌مندان تدارک ببیند. «ارتداد» که حدود ۲۵۰ صفحه دارد، در سه بخش «حیرت»، «ارتداد» و «رجعت» نوشته شده است.

باز نشر مجموعه ۱۲ جلدی «نامه نامور» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

«نامه‌ نامور» سال ۱۳۹۲ برای نخستین بار برای علاقه‌مندان داستان‌های حماسی از سوی کانون به چاپ رسید.«نامه نامور» داستان‌های شاهنامه‌ حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر و حماسه‌سرای قرن چهارم را با نثری ساده و امروزی برای نوجوانان روایت می‌کند و در ۱۲ جلد از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

کشف و جمع آوری کتب قاچاق، ممنوعه و غیر مجاز در شهر تهران

با توجه به چاپ و توزیع کتاب از سوی شبکه‌های زیر زمینی و غیرمجاز و انتقادات ناشران، سازمان اطلاعات استان تهران با کسب دستور مقام قضایی، اقدام به جمع آوری حدود ۱۰ هزار جلد کتاب قاچاق و ممنوعه در تیر ماه امسال کرد.این امر در راستای بازرسی از مراکز چاپ، انبار و فروش کتاب‌ها با حضور کارکنان حراست و نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران اجرایی و عملیاتی شد.

فراخوان ثبت‌نام مجازی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

طبق اطلاعات ارائه شده در نشست خبری مدیران نمایشگاه کتاب فرانکفورت و مندرجات وبسایت رسمی این نمایشگاه، تمامی ناشران، آژانس‌های ادبی و موسسه‌های انتشاراتی در سراسر جهان می‌توانند به صورت مستقیم (بدون واسطه) و رایگان در بخش مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت ثبت‌نام کنند.بر اساس اخبار دریافتی از این نمایشگاه، فرم ثبت‌نام شرکت در بخش مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت اواسط آگوست سال جاری بر روی وبسایت رسمی نمایشگاه قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه کتاب ۹۹ برگزار نمی شود

ایوب دهقانکار سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: طبق مصوبه شورای سیاست گذاری، سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری برگزار نخواهد شد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به جلسۀ غیر حضوری این شورا (روز شنبه مورخ ۲۸ تیرماه) گفت: بنابر اعلام صریح دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تکلیف همگانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع در سطح کشور و همچنین نبود چشم‌انداز روشن در امکان برگزاری نمایشگاه در ماه‌های آتی، شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران برگزاری این دوره از نمایشگاه را در سال جاری منتفی دانست.

رقابت ۱۳۷۰ کتاب در جایزه کتاب ماه و سال کانون

از مجموع ۱۳۷۰ عنوان کتاب داوطلب بررسی جایزه کتاب فصل بهار، پس از بررسی‌های اولیه ۶۲۶ عنوان کتاب شامل ۵۳ عنوان کتاب «شعر کودک و نوجوان» و ۵۷۰ عنوان کتاب «داستان» به مرحله ارزیابی کارگروه‌های تخصصی چهارگانه شعر و داستان کودک و نوجوان راه یافت تا پس از داوری اولیه نامزد‌های کتاب ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال ۱۳۹۹ معرفی و مورد داوری پایانی قرار بگیرد.

انتشار اولین کتاب تصویری با موضوع مدافعان سلامت

نخستین کتاب عکس با موضوع مدافعان سلامت، کاری از هاشم عرفان منش مسئول انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان شیراز در هفته جاری توسط انتشارات نسل روشن منتشر می‌شود.هدف از تهیه و انتشار این کتاب با توجه به بیانات رهبری مبنی بر بازتاب و نمایش فداکاری‌های مدافعان سلامت است، چراکه ایشان در فرمایشات خود آرزو کرده بودند، افرادی مانند شهید آوینی مجاهدت‌ها و فداکاری‌های این روز‌های مدافعان سلامت را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار