«کژراهه» احسان طبری تجدید چاپ شد

کتاب کژراهه نوشته احسان طبری با مقدمه‌ای نو ۳۱ سال پس از چاپ اول، مجدد منتشر و در اختیار محققان و دانش‌پژوهان قرار گرفت.

«کژراهه» احسان طبری تجدید چاپ شدبه گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  کتاب «کژراهه» خاطرات تاریخ حزب توده نوشته «احسان طبری» نویسنده، شاعر، نظریه‌پرداز برجستهٔ مارکسیسم-لنینیسم، ایدئولوژیست ارشد، و عضو کمیته مرکزی و هیئت سیاسی حزب توده ایران در سال‌های انقلاب ایران است که ابتدا در سال ۱۳۶۸ منتشر شد.

نویسنده در این خاطرات ضمن ارزیابی انتقادآمیز حوادث و وقایع مشخص و روزمره و فراز و نشیب‌های حزب توده و زندگی رهبری آن در ایران و خارج از کشور، عملکرد‌ها و سیاست‌های حزب در داخل کشور و نقش اتحاد جماهیر شوروی سابق و بسیاری از رویداد‌ها و تحولات تاریخ معاصر ایران را که به نوعی با حزب توده مرتبط بوده بررسی کرده است.

مهم‌ترین سرفصل‌های کتاب شامل، ادوار زندگی حزب توده، پیدایش حزب توده، انشعاب خلیل ملکی، واقعه تیراندازی به شاه، شوروری آن گونه که من دیدم، وضع رهبری و تشکیلات حزب توده در دوران مصدق و دولت زاهدی، انشعاب مائوئیست‌ها، حزب توده و مناسبات بین‌الملل، وضع رهبری حزب توده در آستانه انقلاب اسلامی، برخی مختصات اخلاقی رهبران عمده حزب توده و مباحث دیگر. صفحات پایانی کتاب به فهرست توضیحی اعلام اختصاص یافته است.

این اثر برجسته اکنون پس از سال‌ها با مقدمه‌ای تازه، در ۳۷۶ صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات امیرکبیر به تازگی تجدید چاپ شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار