کریمی خبر داد؛

ثبت ۵۳۰ هزار و ۲۲۵ مورد ازدواج در سال ۹۸

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان درباره آمار ازدواج و طلاق در سال ۹۸ توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در نشست خبری که صبح امروز (سه شنبه سی ام تیرماه) به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد؛ اظهار کرد: در هفته ازدواج، در ۳۵۰ مرکز مشاوره به جوانان در آستانه ازدواج و زوجینی که در ۵ سال اول زندگی خود هستند، مشاوره رایگان ارائه می‌شود.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه زوج‌هایی که متقاضی دریافت مشاوره‌های رایگان هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت ورزش و جوانان (معاونت امور جوانان) از فهرست این مراکز آگاه شوند، گفت: طبق آمار سازمان ثبت احوال، تعداد ۵۳۰ هزار و ۲۲۵ مورد ازدواج در سال ۹۸ به ثبت رسیده و ۱۷۴ هزار و ۸۳۱ مورد طلاق صورت گرفته است که آمار طلاق فقط مربوط به آمار ازدواج سال گذشته نیست.


بیشتر بخوانید


کریمی افزود: از دیگر برنامه‌هایی که با مشارکت جوانان استان‌ها و سمن‌ها در هفته ازدواج برگزار می‌شود، برگزاری کمپین مشاوره رایگان است که برای این منظور ۳۵۰ مرکز تخصصی به ارائه مشاوره رایگان به جوانانی می‌پردازد که در آستانه ازدواج و یا در ۵ سال اول زندگی هستند.

او با بیان اینکه متقاضیان با مراجعه به سایت وزارت ورزش و جوانان به تفکیک استان‌ها به آدرس و سایت این مراکز دسترسی پیدا می‌کنند، گفت: طی فراخوان جزئیات فعالیت این مرکز به اطلاع جوانان می‌رسد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان اینکه پویش تبلیغاتی ازدواج از طریق بازی‌های رایانه‌ای، به آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان می‌پردازد، گفت: این بار تولیدات به‌ زبان‌ ساده ما بین بازی‌های پرطرفدار پخش می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم که چند میلیون بازدید کننده داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار