کرونا و ازدواج آسان/ جوانان از ظاهرگرایی دوری کنند

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد گفت: جوانان از شرایط به وجود آمده به عنوان فرصتی برای ازدواج کم هزینه استفاده کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  حجت الاسلام و المسلمین فهیم نیا عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در آستانه اول ذی‌الحجه، روز  ازدواج، با تأکید بر ضرورت و اهمیت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، از جوانان خواست از شرایط ایجاد شده به خاطر شیوع بیماری برای ازدواج کم‌هزینه و بدون تشریفات استفاده کنند.

او با اشاره به مشکلات فراوانی که امروز در مسیر ازدواج جوانان قرار دارد،گفت: به منظور حفظ ارکان جامعه‌ی اسلامی و سلامت نسل و ضرورت‌های فرهنگی و معنوی، باید زمینه ازدواج جوانانی که حداقل شرایط لازم را دارند فراهم شود.

فهیم نیا ادامه داد: امروزه خانواده‌های ایرانی خود را گرفتار ظواهر، حاشیه‌ها و قید و بند‌های اضافی و غیرضروری کرده و اصل ازدواج و راحتی جوانان فدای هزینه‌ها و گرفتاری‌های پوچ شده است. او تقلید کورکورانه و ظاهرگرایی را مهمترین عامل ایجاد این وضعیت عنوان کرد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه یزد اظهار داشت: در شرایط ناشی از شیوع بیماری که فرصتی برای مانور‌ها و عادت‌ها نیست، می‌توان روش‌ها را به گونه‌ای تغییر داد تا جوانان بتوانند با هزینه‌ی کمتری ازدواج کنند.

 او در ادامه به نقش آموزش عالی در تأخیر ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: امروزه فرهنگ جوانان و مردم نیز تغییر کرده، در حدی که گاهی اصلا در ازدواج به فرزند فکر نمی‌کنند یا حداکثر به یک یا دو فرزند اکتفا می‌کنند.

فهیم نیا  با بیان اینکه جمعیت کشور ایران به عنوان محور کشور‌های شیعی همانند برف جلوی آفتاب در حال آب شدن و تمام‌شدن است، خاطرنشان کرد مردم و به ویژه جوانان نباید نسبت به این چالش مهم بی‌تفاوت بوده و باید با افزایش فرزندآوری نرخ رشد جمعیت کشور را بهبود بخشند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار