هشدار قبایل غرب و جنوب لیبی درباره اقدامات مداخله‌جویانه مصر

شماری از قبایل غرب و جنوب لیبی با صدور بیانیه‌ای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم این کشور را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون العربی، یازده شورای قبیله‌ای به نمایندگی از قبایل غربی و جنوبی لیبی با صدور بیانیه‌ای در شهر ترهونه، خواستار جلوگیری از ریخته شدن خون مردم لیبی و حمایت از دولت قانونی و تقویت ثبات و نیز نهادسازی در این کشور شدند.

آنان دیروز در تجمعی در شهر ترهونه، تلاش‌های مصر را برای مسلح کردن قبایل در لیبی علیه یکدیگر محکوم کردند.

محمود بونعامه، عضو شورای عالی قبایل و شهر‌های لیبی گفت: به عبد الفتاح السیسی (رئیس جمهور مصر) و مدعیان نمایندگی از طرف قبایل لیبی می‌گوییم شما دروغ می‌گویید و بهتان می‌زنید. شما به ریختن خون مردم لیبی و اشغال کشور ما دعوت می‌کنید.

عبد الناصر خالد، خبرنگار العربی در گزارشی از شهر ترهونه گفت این بیانیه بر غیرنظامی بودن حکومت و گره نزدن حاکمیت لیبی به منازعات داخلی و یافتن یک راهکار ملی برای بحران در داخل این کشور تاکید کرده است.

ناظران می‌گویند شاید آن چیزی که مداخله کنندگان خارجی در امور لیبی به دنبالش هستند تثبیت دودستگی‌های قبیله‌ای است و همین ایجاب می‌کند این قبایل نقش بیشتری در از بین بردن شکاف‌ها و عبور از دودستگی‌ها و حمایت از طرح دولت مدنی ایفا کنند.

خبرنگار در پایان گفت جلوگیری از ریخته شدن خون مردم لیبی و حمایت از دولت قانونی از پیام‌های شهر‌ها و قبایل لیبی است که هدفش متوقف کردن مداخله‌های خارجی و حفظ بافت اجتماعی و چاره اندیشی برای وضع داخلی و تقویت ثبات امنیتی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۴۹ ۳۱ تير ۱۳۹۹
نه تنها عشایر و قبائل بلکه تمام ملت لیبی باید با هم متحد و با اتحاد همدیگر دست از برادرکشی و ریختن خون اهل لیبی با دستان اهل لیبی که با نقشه دشمنان این کشور یک کشور یکپارچه را تبدیل به لیبی شرقی و لیبی غربی کرده اند بردارند وبا اتحاد مقابل دشمنان ملت لیبی از شرقی و غربی بودن لیبی دست بردارند و دوباره کشور یکدست و یکپارچه لیبی را تشکیل بدهند و برادر خون برادر را نریزد و دسیسه دشمنان را نقش برآب کنند
آخرین اخبار