ائتلاف سائرون: علت تعویق سفر الکاظمی به عربستان شاید ساختگی باشد

نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق گفت علت به تأخیر افتادن سفر نخست وزیر کشورش به عربستان شاید ساختگی باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، ریاض المسعودی، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق امروز دوشنبه در واکنش به مسأله به تعویق افتادن سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به عربستان که گفته شد بخاطر به بیمارستان رفتن ملک سلمان صورت پذیرفته، اعلام کرد این مسأله ممکن است به دلیلی ساختگی و در نتیجه فشار‌های آمریکا و برخی کشور‌های عرب زبانی است که دوست ندارند عراق با کشور‌های همسایه اش روابط خوبی داشته باشد.

ریاض المسعودی به پایگاه خبری المعلومه گفت: برخی کشور‌ها در جهان عرب اصلا به فکر مسائل جهان عرب نیستند و تنها به زبان عربی صحبت می‌کنند. این کشور‌ها به علاوه آمریکا دوست ندارند که عراق مستقل و با ثبات باشد و پیوسته خود و حامیانشان در مسأله بهبود رابطه عراق با کشور‌های همسایه اش سنگ اندازی می‌کنند؛ چرا که اگر این مسأله اتفاق بیافتد، عراق کشوری قوی و مؤثر در منطقه و جهان عرب خواهد شد.

او همچنین در ادامه افزود: تعویق سفر مصطفی الکاظمی به ریاض ناشی از فشار‌های آمریکا و کشور‌های عرب زبان به سببی است که اشاره کردم؛ وگرنه این سفر می‌توانست بدون حضور ملک سلمان نیز انجام پذیرد.

او همچنین در ادامه تصریح کرد: آن‌هایی که علت تعویق این سفر را پاسخی به سفر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که روز گذشته به بغداد سفر کرده بود، می‌دانند در اشتباه هستند؛ چرا که سفر الکاظمی به ریاض ارتباطی با این مسأله ندارد.

گفتنی است خبرگزاری رسمی عربستان در ساعات ابتدایی صبح امروز دوشنبه به نقل از دیوان پادشاهی اعلام کرد ملک سلمان برای برخی آزمایش‌ها به بیمارستان تخصصی ملک فیصل رفته است. در پی این خبر، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که سفر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پس از ورود ملک سلمان به بیمارستان به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار