مقام ارشد حزب جمهوری‌خواه شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را پیش‌بینی کرد

یکی دیگر از چهره‌های حزب جمهوری‌خواه نسبت به احتمال شکست دونالد ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا (هیل)، پل رایان، رئیس سابق مجلس نمایندگان این کشور در محفلی خصوصی نسبت به اینکه دونالد ترامپ، انتخابات ماه نوامبر را به رقیب دموکرات خود، جو بایدن، واگذار کند، هشدار داد.

بنا به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، رایان در نشستی به میزبانی شرکت سولامر، درباره خطر شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده است. نگرانی رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا این است که ترامپ در ایالت‌های سرنوشت سازی از جمله ویسکانسین رقابت را به بایدن ببازد.

رایان همچنین هشدار داد که ما در حال از دست دادن حمایت از جمهوری خواهان در ایالت‌های همیشه حامی این حزب هستیم. وی در این نشست ابراز نگرانی کرده که ترامپ احتمالا در ایالت‌های ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا در مقابل بایدن شکست می‌خورد.

با این حال ستاد انتخاباتی ترامپ با رد نگرانی‌های رایان اعلام کرد ما به طور مداوم در حال رصد ۱۷ ایالت هستیم. معلوم می‌شود چه کسی رئیس جمهور بعدی خواهد بود. این مسئله ویسکانسین، آریزونا و پنسیلوانیا را نیز شامل می‌شود.

با این حال نظرسنجی‌های انتخاباتی از اوضاع نامساعد ترامپ در مقابل رقیب دموکرات خود حکایت دارد. نتایج اکثر نظرسنجی‌هایی که در ماه‌های اخیر در آمریکا برگزار شده، همگی از اقبال و محبوبیت بیشتر بایدن نسبت به ترامپ در میان شهروندان آمریکایی حکایت دارد. به باور تحلیلگران سیاسی کارنامه ضعیف ترامپ در مواجهه با بحران کرونا و عملکرد فاجعه باری که از خود بر جای گذاشت در کنار موضع‌گیری‌های جنجالی او نسبت به اعتراضات اخیر ضد نژادپرستی در این کشور، می‌تواند به آسانی سرنوشت او را در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور دستخوش تحولی نامطلوب کند.

به نظر نمی‌رسد فضای سیاسی-اجتماعی کنونی آمریکا بقای دوباره ترامپ در کاخ سفید را تضمین کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار