هشدار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد؛

تابستان داغ، منابع طبیعی مهاباد را تهدید می‌کند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: در این روز‌های تابستانی، گرمای هوای موجب خشک شدن پوشش گیاهی می‌شود و این خطری جدی برای عرصه‌های طبیعی است.

پاتو رئیس اداره منابع طبیعی مهاباد و آبخیزداری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: در این روزهای تابستانی بی احتیاطی شهروندان در  دامان طبیعت خطر جدی برای پوشش گیاهی منطقه محسوب می‌شود و احتمال دارد وقوع  آتش سوزی کوچک موجب پیشروی  در عرصه‌های منابع طبیعت شود و تمام پوشش گیاهی یک منطقه را نابود کند.

پاتو از مردم خواست نکات لازم برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی را جدی بگیرند و همچنین افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد تلاش کرده تا با انتشار اطلاعیه در فضای مجازی و رسانه‌ها، با هدف فرهنگ سازی برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی آموزش‌های لازم را به عموم مردم بدهد. 

او ادامه داد: نکاتی مانند پرهیز از روشن کردن آتش زدن پسماند محصولات کشاورزی، آگاه سازی کودکان در زمینه ممنوعیت روشن کردن کبریت در جنگل‌ها، پاک کردن نقطه انتخاب شده برای روشن کردن آتش از علوفه و خاشاک و چوب‌های خشک در صورت نیاز به ایجاد آتش، پرهیز از رها کردن ته سیگار در طبیعت جنگلی و مرتعی، اطمینان از کامل خاموش شدن آتش پیش از خروج از منطقه از نکاتی هستند که انتظار داریم مردم مد نظر داشته باشند.

رئیس اداره منابع طبیعی مهاباد و آبخیزداری مهاباد همچنین از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر نوع آتش سوزی خبر آن را در اسرع وقت با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ به نیرو‌های منابع طبیعی اعلام کنند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.