مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران:

قرارداد ساخت ۱۵۰ واگن مترو با واگن سازی تهران هنوز اجرایی نشده است

گلشنی گفت: بخش تولیدی شرکت واگن سازی تهران به دلیل اجرایی نشدن قرارداد مترو، به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

مجتبی گلشنی مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شرکت واگن سازی تهران یکی از چهار شرکت واگن سازی بزرگ در کشور به شمار می‌رود گفت: این شرکت در مقایسه با سایر شرکت‌های واگن سازی از لحاظ ظرفیت واگن سازی در رتبه بسیار بالاتری قرار دارد.

او ادامه داد: از یک هزار و ۶۵۰ دستگاه واگنی که در کل کلان شهرهای مختلف در حال بهره برداری است، هزار و ۱۵۰ دستگاه واگن توسط شرکت واگن سازی تهران ساخته می شود و ۷۷ دستگاه واگن دیگر هم توسط سایر شرکت های واگن سازی ساخته می شود و مابقی این واگن ها هم از طریق واردات به این بخش اختصاص داده می شود.

بیشتر بخوانید

مسافران در بدو ورود به ایستگاه‌های قطار غربالگری می‌شوند

مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران با اشاره به این که در نیمه دوم سال ۹۶ در قالب یک مناقصه بین المللی ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن به این شرکت واگذار شد اظهار کرد: این مناقصه توسط دولت برگزار شد و ما توانستیم با برنده شدن در این مناقصه ساخت این واگن ها را در دست بگیریم.

گلشنی افزود: قراردادهای ساخت این ۶۳۰ دستگاه واگن در این مناقصه یک سال بعد از آن منعقد شد اما با توجه به آن که مقرر شده بود منابع مالی این واگن ها از طریق فاینانس تامین شود، بنابراین هنوز تامین مالی نشده است.

مدیر عامل واگن سازی تهران توضیح داد: فرآیند فاینانس بسیار طولانی است اما امیدواریم تا پیش از پایان سال و یا سال آینده بتوانیم فاینانس آن را تامین کنیم.

گلشنی با تاکید بر اینکه در این بازه زمانی هم خطوط متروی تهران نیاز به واگن داشت و با شرکت مترو تهران قراردادی منعقد شد که ساخت ۲۱۰ واگن را بر عهده این شرکت گذاشتند ادامه داد: با توجه به آنکه مترو تهران با کمبود منابع مالی رو به رو شد، بعد از مدتی ساخت این تعداد واگن را به ۱۵۰ دستگاه رساندند و با توجه به آن که خطوط مترو دارای ۷ واگن است، بنابراین این واگن ها شامل ۱۵ دستگاه مترو می شود.

مدیر عامل واگن سازی تهران تصریح کرد: ما مقدمات را آماده کرده ایم و منتظر انعقاد قرارداد هستیم تا بتوانیم کار اجرایی را شروع کنیم.

گلشنی تاکید کرد: شرکت واگن سازی تهران شامل دو بخش است که یک بخش آن مربوط به نگهداری و تعمیرات واگن است که در این بخش ۱۴۵۰ دستگاه واگن تحت نگهداری است اما بخش تولیدی این شرکت به دلیل آنکه هنوز قرارداد ۱۰۵ دستگاه با شرکت مترو تهران منعقد نشده، بدون ظرفیت باقی ماند و به حالت نیمه تعطیل درآمده است اما ما در این بخش در حال اجرای پروژه قطار ملی هستیم که با کمترین ظرفیت در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار