افزون ‌بر سه هزار مدرسه روستایی سیستان و بلوچستان مجهز به اینترنت می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۵۰۰ مدرسه روستایی این استان در قالب تفاهم‌نامه‌ مشترک با اداره‌کل ارتباطات و فناوری مجهز به اینترنت خواهند شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با تمام توان و تلاش حداکثری بدنبال برنامه‌ریزی صحیح و مناسب برای آغاز سال تحصیلی جدید با روش‌های مختلف هستیم که در ارائه آموزش‌های مجازی و استمرار این فرایند نیازمند تقویت و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی هستیم.

او ادامه داد: در شرایط ویروس کرونا و تعطیلی مدارس ۸۰ درصد دانش‌آموزان از طریق شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها و شبکه شاد و ۲۰ درصد از طریق بسته‌های آموزشی و حضور معلمان بومی آموزش‌ها را دریافت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سالیان اخیر به طور متوسط در هر سال ۳۴ هزار دانش‌آموز به آمار استان افزوده شده است، افزود: شاخص‌های آمار دانش‌آموزی بین سال‌های ۸۰ تا ۹۳ حدود ۱۷/۱۱ درصد رشد و در سال‌های۹۳تا ۹۸ رشد حدود ۴۰ درصدی را به خود اختصاص داده است.

او تصریح کرد: افزایش موالید دانش‌آموزی در حوزه نیروی انسانی، فضا و تجهیزات مشکلات فراوانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در برداشته و بسیاری از شاخص‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

رخشانی گفت: برای سال تحصیلی آینده،۱۴ هزار و ۸۶۱ نفر نیروی انسانی کمبود داریم که از راه‌های مختلف مثل خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد، سرباز معلم، برون سپاری، استخدام آزاد ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان در صدد جبران آن هستیم.

او با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید برنامه‌های مختلفی برای آموزش دانش آموزان سیستان وبلوچستان پیش‌بینی شده است، افزود: در مناطق زرد ۵۰ درصد دانش‌آموزان روزهای زوج و ۵۰ درصد روزهای فرد در مدرسه حضور خواهند داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در مناطق وضعیت قرمز نیز امکان تشکیل کلاس حضوری میسر نیست و در این مناطق همچنان کلاس‌ها از طریق فضای مجازی و نرم افزار شاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار